skuMs Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Hejsan! Är helt ny och färsk här och även nybörjare inom detta. Men jag har ett EMU 0404 ljudkort, Behringer 2 kanals mixer. och köpte nyss en Studio projects C1 mick. och vet att man måste ha 48V osv. men det har mixern. "Phantom" står det på en knapp och även +48V. kan det vara min kabel? det är en tele där den går in i mixern och ingen xlr.
mrbjoorn Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Enligt mina kunskaper så måste man ha XLR-XLR för att kunna skicka ström genom kabeln. Så testa med en XLR kabel så fungerar det nog!
DrHans Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Hejsan! Är helt ny och färsk här och även nybörjare inom detta. Men jag har ett EMU 0404 ljudkort, Behringer 2 kanals mixer. och köpte nyss en Studio projects C1 mick. och vet att man måste ha 48V osv. men det har mixern. "Phantom" står det på en knapp och även +48V. kan det vara min kabel? det är en tele där den går in i mixern och ingen xlr. Det är sladden som är felet. Kör xlr-xkl
wonderboy Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Hejsan! Är helt ny och färsk här och även nybörjare inom detta. Men jag har ett EMU 0404 ljudkort, Behringer 2 kanals mixer. och köpte nyss en Studio projects C1 mick. och vet att man måste ha 48V osv. men det har mixern. "Phantom" står det på en knapp och även +48V. kan det vara min kabel? det är en tele där den går in i mixern och ingen xlr. Det är sladden som är felet. Kör xlr-xkl "On" är också en underskattad knapp.
Recommended Posts