Milad (oregistrerad) Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 Hej jag äntligen startat mig en en liten studio här hemma, köpte reason 4 o är inte så bekant med själva programmet, men det verkar inte allt för krånligt... Igår köpte jag ett begagnat Ex av hypersonic 2, för jag fick höra att det går o köra en rewire...men jag har försökt o leta fram hur man gör men har ej hittat det....just att kunna koppla hypersonic till reason 4... kan man göra detta eller kan man inte det....om man kan, kan ni vara snälla o förklara det så bra som möjligt eller länka mig så jag kan läsa om detta någonstanns....det hade varit jätte snällt....behöver verkligen hypersonic....soundsen o finesserna dödar mig...=) MVH William
Linus Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 Du måste skilja på Rewire-slavar och Rewire-värdar. En slav (Rewire slave) är instrumentet som skickar iväg ljud. En värd (Rewire host) är programmet som kan ta emot ljud från slavarna. Reason 4 är en Rewire-slav Hypersonic 2 är en VST-plugin och Rewire-slav Du behöver ett värdprogram som tar emot ljudet från Rewire, vilket de flesta stora inspelningsprogram har. Det räcker med någon av de minsta versionerna t ex Cubase LE, Sonar LE osv. Använder du Cubase använder du Hypersonic 2 som VST-instrument, inte Rewire. Sedan kopplar du in Reason 4 via Rewire.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.