DjR Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Hei jag har micklat lite i vanguard och fått fram ett ljud jag tycker låter ok . men när jag spelar upp det knastar de 😛 sample: http://www.speedyshare.com/697832430.html
lord_von_bagge Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Det är väl för att det är en Demo version ?
Lonian Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 (edited) Det är väl för att det är en Demo version ? Det knastrar för att du kör samma bas gång/melodi som Basshunter använder =) Här är ett ljudklipp på enbart vanguard grejor jag spelade in www.lonian.se/new.mp3 Använde compressorer på vardera instrument för att hålla tillbax de skadliga ljudnivåerna så att de inte blir något knaster. Sedan kan du prova att rendera låten i högre kvalitét . Har du för låg kvalite på renderingen kan det bli tjorvigt. Edited October 5, 2007 by Lonian
DjR Posted October 5, 2007 Author Posted October 5, 2007 Tack för svaret 😆 Hur menar du med att använda compressor.... ?
Lonian Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Tack för svaret 🙂 Hur menar du med att använda compressor.... ? Lägg till din vanguard synt i mixern och sedan lägger du på exempelvis fruity compressor effekten eller om du fixat fram egna compressors. Och sedan micklar du med ljudet där tills det låter bra. Det skall inte överstiga ljudnivån och bli rött i mätaren.
Recommended Posts