Jump to content
Annons

Skillnader Logic Studio 8 och Logic Express 8?


Cykeln

Recommended Posts

Vi kan säga så här:

- behöver du svinbra reverb och delay eller kan du nöja dig med standardeffekter?

Space designer och Delay designer saknas i Express, men normal delay och reverb finns.

- gör du loopbaserad musik?

I Studio finns 18000 apple loops som man kan lattja runt med i evigheter. I Express finns mycket färre.

- älskar du ljudet av Fender Rhodes, Wurlitzer och Hohners klassiska elpianon och vill du ha en riktigt fet klavinett?

Dessa finns bara i Studio.

- känner du att ES1, ES2, (och Ultrabeat och EXS24) inte räcker, utan du måste ha en till kanonbra synt.

Sculpture finns bara i Studio.

- behöver du professionella mastringsmöjligheter, möjlighet att göra surroundmixar osv.

Nä, det tror jag inte att en nybörjare behöver.

Själv tänker jag skaffa Logic Express. Begränsningarna i Logic Express är som jag förstår det knappast begränsningar för hemanvändaren, utan mer för den erfarne producenten. Att lära sig behärska Ultrabeat och ES2 kommer nog att ta sin lilla tid bara det.

Det får bli "Express"

Tack för all hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)

Sist jag kollade så blev det 5 kronor billigare att först köpa Logic Express och sedan uppgradera till Logic Studio.

Så man förlorar egentligen inget på att köpa Express först för att sedan köpa på sig den STORA versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag kollade så blev det 5 kronor billigare att först köpa Logic Express och sedan uppgradera till Logic Studio.

Så man förlorar egentligen inget på att köpa Express först för att sedan köpa på sig den STORA versionen.

Ok?

På Thomann kostar Studio 409 euro.

Express + uppgraderingspaket kostar 185 +298 euro = 483 euro

Jag är väldigt intresserad av att se var du hittat bättre priser eftersom jag kanske kommer att uppgradera någon gång i framtiden.

Edit: Äh, strunt i det. Jag kollade på priserna hos de svenska kedjorna, och med deras priser stämmer din uträkning.Det lär nog dessutom ta ett år eller så att jobba sig igenom Express. Mycket som kan förändras på den tiden.

Redigerat av Eknaton
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

är jg bestämde mig för att skaffa mitt mac pro monster och logic studio så var logic express aldrig i mina tankar..

jag hadde då cubase studio som enligt mig är för dyr för pengarna..

logic studio kostadde mig 4000:- å gav inget direkt att jobba med.. och halion one är ett skämt..

Mina tankar kring logic studio är.. det mäst fulländade du kan hitta för dessa pengar..

exs samplern fixar allt å du kan mycket billigt utöka ljudbiblioteket utan att behöva betala massa extra pengar för program vara..

men det ljudbibliotek som ingår i logic studio är fantastiskt.. å intrumenten som ingår framför allt ultrabeat och exs24 kommer att räcka mycket länge..

det ända jag valde at köpa till var superior 2 då jag vill kunna jobba bättre med trummorna å Toontrack äger =)

om jag stod i valet idag skulle jag fortfarande välja studio.. för jag vet att man altid saknar något i de små versionrna å i studio är det ytterst lite jag saknar.. förutom en trevlig tube pluggin.

// B

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp Logic Studio via eBay så sparar du en rejäl slant! Kostade mig drygt 2700:- drygt inkl. frakt från England. Då ingick även försäkring för paketet. Inget snack!

ps. Det var inget begagnat jag köpte heller, utan helt nytt inplastat. ds

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Köp Logic Studio via eBay så sparar du en rejäl slant! Kostade mig drygt 2700:- drygt inkl. frakt från England. Då ingick även försäkring för paketet. Inget snack!

ps. Det var inget begagnat jag köpte heller, utan helt nytt inplastat. ds

Finns det skillnad på en Logic köpt på Ebay kontra musikaffär i Sverige? Tänker närmast på språket; borde vara lite lättare med Logic på svenska 😄 som GarageBand t ex.

Är det ingen skillnad tar jag chansen med eBay; har sett Logic för halva priset, både studio och 8.

Fast nu ska visst momsen bort på musikrelaterade ting; är lite osäker på om det gäller programvara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det skillnad på en Logic köpt på Ebay kontra musikaffär i Sverige? Tänker närmast på språket; borde vara lite lättare med Logic på svenska 😄 som GarageBand t ex.

Är det ingen skillnad tar jag chansen med eBay; har sett Logic för halva priset, både studio och 8.

Fast nu ska visst momsen bort på musikrelaterade ting; är lite osäker på om det gäller programvara...

Haha, momsgrejen va bara ett aprilskämt 🙂

Angående skillnader i språk så är det inga, Logic finns endast på engelska så det går hur bra som helst att köpa från UK 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, momsgrejen va bara ett aprilskämt 😉

Angående skillnader i språk så är det inga, Logic finns endast på engelska så det går hur bra som helst att köpa från UK 🙂

Jesus, jag åker på alla aprilisar 😆 Jag gick på den om Obama och Turning Turso besöket också!! Och ifjol trodde jag stenhårt på att DR skulle flytta till Malmö, t o m efter att det avslöjats som aprilskämt. Tror att dessa aprilskämt är en aning för avancerade för mig :rolleyes:

Ang Logic har jag för mig att den finns på tyska också, därav min fråga. Men finns den bara på engelska kan man lika väl köpa den på eBay inom EU och komma undan med nästan hälften av svenska priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överväger att uppgradera mitt Express till studio, nu i slutet av månaden.

Känns som jag vuxit ur det, vad gäller instrument och vissa funktioner.

Tack för tipset! Har funderat väldigt länge om jag skulle nöja mig med express och sedan uppgradera. Men det lutar alltmer åt att köpa helfabrikatet direkt även om man får hosta upp lite mer. Hmm, ska få se :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...