Jump to content
Annons

Noter på pappersutskrift

Recommended Posts

Guest jollehojje
Posted

Tjena, hur gör man så att man får fram noterna av varje instrument från låten att bli grafiskt riktiga noter som jag kan skriva ut på papper? Har letat med reason help fast det ger mig inget svar. 🙂

Annons
Posted
Tjena, hur gör man så att man får fram noterna av varje instrument från låten att bli grafiskt riktiga noter som jag kan skriva ut på papper? Har letat med reason help fast det ger mig inget svar. 😉

Det du söker tror jag inte finns i Reason, tyvärr! men nu ska jag inte säga för mycket, kan hända att det går. Men jag har aldrig hört talas om det.

Guest jollehojje
Posted

Är det inte möjligt att koppla in ett annat program för att få fram noterna?

Posted

Har inte testat, men det borde funka att exportera till midifil och importera i nåt program som klarar att skriva ut noter. T ex Cubase.

Posted

Det där har jag provat på i Cubase. Att spela in med klaviaturen och sedan kolla på noterna. Vad ska man säga? Jo, Cubase är inte perfekt på det här. Blir ofta överdrivet komplicerat. Klart det går att städa lite.

Posted

Finale eller Sibelius är de två populära programmen när det gäller notskrift.

Jag rekommenderar Finale Notepad, en gratisversion av Finale. Den finns både till Windows och OS X. 😳

Tomas Dunker har gjort en hemsida där du kan lära dig grunderna i programmet. 😊

http://hos.sandnet.se/dunker/finotp/

Guest jollehojje
Posted

Tackar! Jag ska prova alla programmen som ni förslog. Jag har börjat med att testa Sibelius 5 och än så länge verkar den bra.