Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Behover en ny mick i den lagre prisklassen och hittat tva intressanta mickar.

AKG P100 och Studio Projects B1. Har hort en del bra om B1:an men inget om AKG P100.

Nagon som kan hjalpa mig med valet. Ska mest spela in sang och lite akustisk gitarr men aven lite djembe o sant.

Annons
Posted (edited)

Har aldrig hört Akg P100 men vi har en studio projects b1 i studion och jag rekommenderar den verkligen. Otroligt prisvärd.

+ Att den låter väldigt bra med tanke på priset på sång och akustisk gitarr.

Edited by Bassebas
Posted
Har aldrig hört Akg P100 men vi har en studio projects b1 i studion och jag rekommenderar den verkligen. Otroligt prisvärd.

+ Att den låter väldigt bra med tanke på priset på sång och akustisk gitarr.

Håller med. Den låter dessutom bra på liten baskombo och som ambiencemick på trummor. Tror den låter bra på det mesta.

Posted

Tack för synpunkterna. Lutar mot Studio Projects men den är lite svårare att få tag på här där jag befinner mig nu.

Claes, brukar ofta vara inne på din sida. Grym site.

Posted
Tack för synpunkterna. Lutar mot Studio Projects men den är lite svårare att få tag på här där jag befinner mig nu.

Tack för berömmet! Alltid trevligt när folk tycker att det man gör är användbart. 😳

Var finns du då? Alla musikaffärer kan ju ta hem Studio Projects om de vill - och annars går det utmärkt att skicka med Posten också...

Posted

Tack för berömmet! Alltid trevligt när folk tycker att det man gör är användbart. 😛

Var finns du då? Alla musikaffärer kan ju ta hem Studio Projects om de vill - och annars går det utmärkt att skicka med Posten också...

Befinner mig i Chile just nu och de hade AKG mickar i musikaffären här. Kan alltid köpa B1:an på Ebay men tullen här har slagit på så himla mycket extra avgifter då jag fått paket från U.S.A.