Jump to content
Sign in to follow this  
ceedigh

Compliments to the Chef

Recommended Posts

Låttitel: Compliments to the Chef

Uppladdad av: ceedigh

Uppladdad: 3 Sep 2007

Kategori: Soul/Funk/R'n'b/Hiphop

Här är en AcidJazz-inspirerad låt som jag har fastnat lite med och

inte orkat göra helt klar.

Jag skulle verkligen uppskatta lite feedback på både komposition,

arrangemang, mixning osv... :lol:

Klicka här för att ladda ned filen

Mixen är ganska snygg och ljudbilden är okej. Mitt allmäna intryck att det är lite för rörigt. Det är för många instrument som spelar för många olika slingor utan att det finns raka klara linjer som binder ihop det. Det räcker liksom inte med harmonierna för att det skall hålla ihop. Rensa tycker jag ta bort allting som inte för den melodiska ide´n framåt. Nöj dig kanske med elpianot och med blåsarrangemanget och gitarrerna. Som det är nu så blir det bara plottrigt. :P

Mixen är ganska snygg och ljudbilden är okej. Mitt allmäna intryck att det är lite för rörigt. Det är för många instrument som spelar för många olika slingor utan att det finns raka klara linjer som binder ihop det. Det räcker liksom inte med harmonierna för att det skall hålla ihop. Rensa tycker jag ta bort allting som inte för den melodiska ide´n framåt. Nöj dig kanske med elpianot och med blåsarrangemanget och gitarrerna. Som det är nu så blir det bara plottrigt. <_<

Tack för kommentaren. Att mixen är på gränsen till snygg är ju trevligt att höra eftersom jag själv inser mina stora brister

när det gäller mixning. Det kan nog stämma att det är lite rörigt och för många slingor och instrument på sina ställen -

det är ju så lätt att slänga på Rhodes, piano, stråkar, Hammond-orgel och Clavinet på samma gång utan att tänka sig för.

Personligen är jag dock ganska nöjd med pianoslingan som ligger över Rhodes-kompet efter 2:30 även om den delen inte

känns färdigutvecklad ännu. Jag tar åt mig dina kommentarer när jag jobbar vidare med låten... :rolleyes:

skönt sväng men det blir lite jobbigt med autopan i lurar man blir lite snööörrrriiigg

om du ska ha det bör du lägga på lite reverb och flytta ljudet lite bakåt om du förstår hur jag menar

är det synt "gitarren" låter ok. om du vill ha en riktig e det bara tjoa till mvh

Skön feeling och sound på låten!..men det är något som inte riktigt är överens, och det känns som det är trummorna som får det att låta lite otight i vissa delar..eller ochså är det de 

olika pianofigurerna

som stökar till det..

MEN..låten kan bli hur bra som helst så gör färdigt!

Sign in to follow this  

• Create New...