Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

hallo!

ja har spelat gitarr i 5 år och känner att de börjar bli dags för en ny förstärkare.

Har spelat live-gig i ungefär ett år och har lånat någon laney stärkare till dessa.

Spelar oftast rock/metal/blues men vill dock inte vara för extrem eller instängd. Spelar ibland jazz och ibland kanske jag kopplar in en akustisk också. Den ska kosta mellan 5 000 och 10 000 kr men de viktigaste är att den är prisvärd.

Vill inte att de ska vara en combo, alltså en låda och en topp. Har hört att rörförstärkare är bäst men som sagt, viktigast är att den är prisvärd.

Spelar oftast på en rg 550 eller en SG och ibland en ovation. Men tror att de är dags för en ny elgitarr också snart så om de är nån som har någon bra kombination så vore de också bra.

Ja har ingen aning om de spelar någon roll, men jag spelar igenom en tubescreamer ts-808, boss ds-2 och någon boss compressor cs-2 tror jag att de är..

tack på förhand

Annons
Posted

Jag har ganska nyligen köpt en Fender Twin Reverb 100 watt. Den låter helt magiskt bra =)

Det är en förstärkare som många använder och som inte längre tillverkas men den är fortfarande populär och väldigt använd.

Posted

Orange Tiny Terror och en schysst fyrtolva från exempelvis Marshall borde du utan problem kunna få för under tio pix.

Posted

Vox Valvetronix AD120VT är nog den mesta prisvärda förstärkare jag någonsin spelat på. Funkar till allt. Självfallet bäst på typiskt brittiska ljud, t ex Vox (!!!) och Marshall. Men Fender-simuleringarna är också riktigt fina. Är personligen inte så förtjust i Peavey-och Mesa Boogie-simuleringarna, men å andra sidan gillar jag inte riktigt originalen heller 😛

En mer traditionell rörförstärkare blir nog inte flexibel på samma sätt som du verkar vilja ha det, i a f inte om man skaffar sig ett gäng pedaler/effekter.