Jump to content
Annons

Forum-pajkastning, vem är rötägget?


stickane

Recommended Posts

Du som gillar att sätta poäng på låtarna, varför vågar du inte stå för vem du är. Skriv vad du tycker samtidigt som du sätter din poäng bedömning. Bra konstruktiv kritik kan ju svida när man läser det, men det är ju det som är meningen. Bättre att vara ärlig och säga vad man tycker än att vara feg o gömma sig. Nu tror ju jag att 99,9 procent av alla som brukar vara ute här på Studio är bra, men vi ska nog inte bara tiga o ta emot när vissa rötägg vill förstöra den fina tonen som är på den här sajten.

Hälsningar Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kikade på dina låtar, gissar att du menar att det står "Betyg: (1 av 5 med sammanlagt 1 röster)" på båda låtarna? Hums, inte mycket att hetsa upp sig över isåfall får jag säga... Du verkar utgå från att det är samma person i båda fallen, och att det är nån som inte "vågar" säga vem det är? Dom kanske inte tyar skriva en kommentar bara... förstår inte helt hur du tar steget från detta till ord som "pajkastning" och "rötägg".

Inte alls för att vara taskig men dina låtar är väldigt "stela", inga särskilt bra mjukvaruinstrument du har. 😄 Det känns dessutom allmänt otajt och oslipat... Sånna saker kan göra det svårt att skriva vettiga kommentarer eftersom framförandet lätt står i vägen för själva låten, istället går man vidare och lyssnar på nästa låt i demohögen som är lättare att skriva något om...

Särskilt tydligt blir det naturligtvis på instrumentala låtar där ju just instrumenten och hur dom låter får ganska mycket uppmärksamhet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade på dina låtar, gissar att du menar att det står "Betyg: (1 av 5 med sammanlagt 1 röster)" på båda låtarna? Hums, inte mycket att hetsa upp sig över isåfall får jag säga... Du verkar utgå från att det är samma person i båda fallen, och att det är nån som inte "vågar" säga vem det är? Dom kanske inte tyar skriva en kommentar bara... förstår inte helt hur du tar steget från detta till ord som "pajkastning" och "rötägg".

Inte alls för att vara taskig men dina låtar är väldigt "stela", inga särskilt bra mjukvaruinstrument du har. 😄 Det känns dessutom allmänt otajt och oslipat... Sånna saker kan göra det svårt att skriva vettiga kommentarer eftersom framförandet lätt står i vägen för själva låten, istället går man vidare och lyssnar på nästa låt i demohögen som är lättare att skriva något om...

Särskilt tydligt blir det naturligtvis på instrumentala låtar där ju just instrumenten och hur dom låter får ganska mycket uppmärksamhet. 😉

Hejsan!

Jag håller med att det finns en del av din kritik som gäller men samtidigt blev jag lite intresserad av vad du har att komma med så jag har lyssnat på din senaste låt.... den är så vulgär så jag vill inte ens skriva ut namnet på låttiteln. Instrumenten ,sången och låten i sin helhet då. Ja du ,,,,,vi har inget gemensamt musikaliskt sätt så därför avstår jag från att ge dig någon poängbedömning,,,,,det tycker jag är bättre än att ge 1 poäng,,,visst. Jag är inte ledsen eller arg, jag är bara uppriktigt ärlig mot dig nu.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade på dina låtar, gissar att du menar att det står "Betyg: (1 av 5 med sammanlagt 1 röster)" på båda låtarna? Hums, inte mycket att hetsa upp sig över isåfall får jag säga... Du verkar utgå från att det är samma person i båda fallen, och att det är nån som inte "vågar" säga vem det är? Dom kanske inte tyar skriva en kommentar bara... förstår inte helt hur du tar steget från detta till ord som "pajkastning" och "rötägg".

Inte alls för att vara taskig men dina låtar är väldigt "stela", inga särskilt bra mjukvaruinstrument du har. 😄 Det känns dessutom allmänt otajt och oslipat... Sånna saker kan göra det svårt att skriva vettiga kommentarer eftersom framförandet lätt står i vägen för själva låten, istället går man vidare och lyssnar på nästa låt i demohögen som är lättare att skriva något om...

Särskilt tydligt blir det naturligtvis på instrumentala låtar där ju just instrumenten och hur dom låter får ganska mycket uppmärksamhet. 😉

Hejsan!

Jag håller med att det finns en del av din kritik som gäller men samtidigt blev jag lite intresserad av vad du har att komma med så jag har lyssnat på din senaste låt.... den är så vulgär så jag vill inte ens skriva ut namnet på låttiteln. Instrumenten ,sången och låten i sin helhet då. Ja du ,,,,,vi har inget gemensamt musikaliskt sätt så därför avstår jag från att ge dig någon poängbedömning,,,,,det tycker jag är bättre än att ge 1 poäng,,,visst. Jag är inte ledsen eller arg, jag är bara uppriktigt ärlig mot dig nu.

Mvh Stickane

Är väl onödigt att ge igen och tvunget vara negativ om hans senaste låt?

Eftersom betygssystemet är anonymt så är det klart att det kan missbrukas - om det nu har missbrukats. Ta det som betygssystemet säger med en nypa salt och ta kommentarer och den skrivna kritiken på mer allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men helvete va töntigt!! Big deal! Och vadå stå för vem man är? Ingen jävel här vet ju vem killwithskill är iaf så...

Och om jag så får 20 ettor så.... Ja SO WHAT?!! 😉 Ta bort betygen istället. Skriv en kommentar istället. Men eftersom du gjorde en stor sak av det så kommer det att vara på tapeten framöver.

Forum-pajkastning, vem är rötägget?

Rötägget är DU som startar en sån här tråd med den Topicen!

Rötägg? Jiises, ge dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] samtidigt blev jag lite intresserad av vad du har att komma med så jag har lyssnat på din senaste låt.... den är så vulgär så jag vill inte ens skriva ut namnet på låttiteln. Instrumenten ,sången och låten i sin helhet då. Ja du ,,,,,vi har inget gemensamt musikaliskt [...]

Nu var det ju inte tbruces låt det handlade om, utan hans svar till dig om tänkbara anledningar till att folk inte kommenterar allt uppladdat material.

Med ödmjukhet kommer man mycket långt här, och att gå till "angrepp" brukar ge motsatt effekt (har det visat sig ett flertal gånger). Så jag föreslår att denna tråd glöms bort och att vi börjar om från början.

Innehållet i denna tråd kommer annars lätt leda till ett icke konstruktivt flamewar, anar jag 😉

Snipp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att problemet löser sig självt när antalet låtuppladdningar minskar / alternativt antalet låtkommentarer ökar. Givetvis är det tråkigt att få ett lågt betyg utan någon som helst kommentar. Samtidigt är det inte någons skyldighet att lämna kommentarer bara för att man lyssnat på en låt. Kommenterar gör man ju för att man hittar något i låten som man anser är värt att kommentera vilket både kan vara positiva eller negativa saker. Kanske är det bara "fel" personer som lyssnat. Genom att alla hjälps åt och kommenterar lite extra så blir det snabbt liv i demo-avdelningen igen.

-----

Snopp.

Hahaha, nu ser det ut som att Björn sa snopp.. Din gamla snuskfarbror där!

 

Ehh, nähä.. dags att jobba lite igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade på dina låtar, gissar att du menar att det står "Betyg: (1 av 5 med sammanlagt 1 röster)" på båda låtarna? Hums, inte mycket att hetsa upp sig över isåfall får jag säga... Du verkar utgå från att det är samma person i båda fallen, och att det är nån som inte "vågar" säga vem det är? Dom kanske inte tyar skriva en kommentar bara... förstår inte helt hur du tar steget från detta till ord som "pajkastning" och "rötägg".

Inte alls för att vara taskig men dina låtar är väldigt "stela", inga särskilt bra mjukvaruinstrument du har. 🙂 Det känns dessutom allmänt otajt och oslipat... Sånna saker kan göra det svårt att skriva vettiga kommentarer eftersom framförandet lätt står i vägen för själva låten, istället går man vidare och lyssnar på nästa låt i demohögen som är lättare att skriva något om...

Särskilt tydligt blir det naturligtvis på instrumentala låtar där ju just instrumenten och hur dom låter får ganska mycket uppmärksamhet. 😉

Hejsan!

Jag håller med att det finns en del av din kritik som gäller men samtidigt blev jag lite intresserad av vad du har att komma med så jag har lyssnat på din senaste låt.... den är så vulgär så jag vill inte ens skriva ut namnet på låttiteln. Instrumenten ,sången och låten i sin helhet då. Ja du ,,,,,vi har inget gemensamt musikaliskt sätt så därför avstår jag från att ge dig någon poängbedömning,,,,,det tycker jag är bättre än att ge 1 poäng,,,visst. Jag är inte ledsen eller arg, jag är bara uppriktigt ärlig mot dig nu.

Mvh Stickane

Jag nöjer mej med att säga att jag misstänkte att du skulle svara ungefär på det där sättet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har tyvärr inte bedömt så många låtar senaste halvåret, men då jag var i farten så satte jag alltid ett betyg som avslutning efter mina positiva och negativa kommentarer. MÅSTE man vara anonym numera?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som gillar att sätta poäng på låtarna, varför vågar du inte stå för vem du är. Skriv vad du tycker samtidigt som du sätter din poäng bedömning. Bra konstruktiv kritik kan ju svida när man läser det, men det är ju det som är meningen. Bättre att vara ärlig och säga vad man tycker än att vara feg o gömma sig. Nu tror ju jag att 99,9 procent av alla som brukar vara ute här på Studio är bra, men vi ska nog inte bara tiga o ta emot när vissa rötägg vill förstöra den fina tonen som är på den här sajten.

Hälsningar Stickane

Jag tror att ordet rötägg blev en het potatis för några men var lugna nu ,,,, ta det med en klackspark. Jag misstänker däremot att det finns en del missbelåtna musiker som ofta får dåliga betyg för deras låtar. Med tanke på att vi jobbar hårt för det vi tror på så ,,, det är klart man blir ledsen om nån ger en etta i betyg. Själv är jag inte ett dugg orolig. Jag har lång väg att vandra innan jag kan producera en låt så den blir bra,,, men obs! jag har musiken inom mig ,,, och det är den jag tror på. Mitt inlägg handlar nog om dessa som aldrig lyckas och då är forumet så bra för man kan lära sig av sina vänner.

Mvh Stickane

Tar tillbaka ordet rötägg och ersätter det med busunge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det bra om det framgår om man recenserar låten ur ett tekniskt/ljudmässigt perspektiv eller ett konstnärligt.

menar en låtskrivare/musiker (ej tekniker)...

Håller med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hade fan ingen aning om att det fanns ett betygsystem och det tänker jag fortsätta med. Om man gillar eller ej har ju inget med verkligheten att göra det är en högst subjektiv personlig åsikt och kan aldrig bli mer än det. Det tror jag man ska ha klart för sig så det inte stiger en åt huvvet. Sen ang. anonymitet det är väl ok att man har ett nickname här jag föredrar iofs. att tänka på mitt Burnin Sven som ett bandnamn men vi kan väl för guds skull skriva under inläggen i alla fall med våra förnamn. Det hör liksom till god uppfostran på nåt sätt inte fan går jag runt och kallar mig Burnin Sven på stan till okända typ om man kommer i slang med nån på bussen eller på krogen. Jag heter Göran men här händer det ju till och med att folk kallar mig för Sven fast jag skriver under mina inlägg med Göran det verkar ju helfläppt. Ha det bra och lägg ner betygtjafset.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Va håller ni på med? 😄

Betygsystem? Hmmm ja hade 2,7 när jag gick ut 9:an i högstadiet. Den bättrade ja på mig i gymnasiet där ja hade 4.1 som möbelsnickarpojk. Nu är ja mest gammal, ful och äcklig och håller på med att gnälla över bokstavskombinationerna som ungarna får.

För övrigt, kolla in detta 🙂

The Mistress

Detta kanske får er på andra tankar istället för att tjafsa på varandra. (Om ni inte orkar kolla hela så spela fram till sluttexten för info om vem som gjort låten som går i bakgrunden) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

The Mistress

Detta kanske får er på andra tankar istället för att tjafsa på varandra. (Om ni inte orkar kolla hela så spela fram till sluttexten för info om vem som gjort låten som går i bakgrunden) 😕

Kul som tusan, hade de hittat dig på mp3.com eller hur kommer detta sig?

Jepp jag undrar oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

The Mistress

Detta kanske får er på andra tankar istället för att tjafsa på varandra. (Om ni inte orkar kolla hela så spela fram till sluttexten för info om vem som gjort låten som går i bakgrunden) :rolleyes:

Kul som tusan, hade de hittat dig på mp3.com eller hur kommer detta sig?

Jajemen 😛 Det va en kille som mailade till mig och sa att han hade hört min låt på mp3.com och frågade han fick använda min låt (som inte ens är färdig haha) som bakgrundsmusik. Han frågade först hur mycket jag ville ha betalt för att dom skulle få använda den. Kollade runt lite men hittade inget brukbart på nätet så ja sa att han fick använda den hur mycke som helst så länge det framgår att det är jag som gjort den och vart man kan höra mer.

Ja tänkte att det blir ju grymt med gratisreklam (många kristna i USA) och dessutom så är det ju till ett gott ändamål. Jag köpte faktiskt en massa färdigskrivna kontrakt som ja laddade ner och skickade ett modifierat kontrakt till farsans kompis som är advokat så han fick kolla igenom det.

Grymt kul faktiskt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge lågt betyg är inte pajkastning.

Detta är pajkastning:

Du tror du har någon slags rätt till konstruktiv feedback och intresserade lyssnare, bara för att du lagt ut en låt på internet? Vakna upp, lukta på kattmaten och återkom när du lärt dig programmera och skriva låtar av någon som helst relevans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...