Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, jag och vår basistinna tänkte köpa en födelsedagspresent till vår trummis, helst inte för mer än 300:-, det vi har tänkt att försöka få tag på är en mick som han kan ha "på huvudet"(lite typ Madonna), så att han lätt kan sjunga med utan att behöva sträcka sig till ett mickstativ. Vad heter en sån? Typ nåt headset, men utan hörlurar, finns det? Eller hur löser man det annars? Jag förstår ju att vi inte får nåt av Neumann-kvalitet för den summan, men det är lixom inte meningen heller, det ska bara fungera till lite bakgrunds-skriking. Väldigt tacksamma för förslag på såna mickar 😱

Annons
Posted

Tusen tack för länkarna, jättesnällt, det enda kruxet är att vi helst ska ha micken (i Oslo) innan fredag och då verkar kanske inte att beställa från Tyskland den bästa lösningen, men är man ute i sista minuten så får man väl skylla sig själv. Men det ser ut som om det är sådana vi är ute efter 🙂

Gaffa och sm58 har vi redan prövat, men då såg han fan i mig inte klok ut. Vi prövade ävenatt sätta dit en fjäder och tänkte ge han indian-looken, men då blev han så distraherad av fjädern att han inte klarade av att spela i takt, trummisar asså.