Jump to content
Annons

Dubbla skärmar i FL?


Superstylerz

Recommended Posts

Tjenixen! Hållt på ett tag och försökt fixa till så jag kan göra FL i dubbla skärmar.. Läste på www.99.se:

"dubbla skärmar är underbart i fruity..jag kör en 17tummare till höger så har man playlisten och pianorullen fullscreen där, räcker mer än väl.."

Är detta möjligt? Och i sådanna fall hur????!!!!

Vette fanken hur man skulle kunna få till detta.. Googlat å googlat efter ett svar, men icke!

Hoppas nu på att någon har en lösning på mitt problem.. Mycket frustrerande 🙂

Hade

Andreas

Redigerat av Superstylerz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenixen! Hållt på ett tag och försökt fixa till så jag kan göra FL i dubbla skärmar.. Läste på www.99.se:

"dubbla skärmar är underbart i fruity..jag kör en 17tummare till höger så har man playlisten och pianorullen fullscreen där, räcker mer än väl.."

Är detta möjligt? Och i sådanna fall hur????!!!!

Vette fanken hur man skulle kunna få till detta.. Googlat å googlat efter ett svar, men icke!

Hoppas nu på att någon har en lösning på mitt problem.. Mycket frustrerande 🙂

Hade

Andreas

Det är väll bara att ställa in i egenskaper på skärminställningarna att ha dubbla skärmar =p

Då kommer ditt synfält vara långt horisontalt och sträcka sig över till andra bildskärmen.

Bara att dra de fönster du vill till det högra och rästen till det vänstra

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du windows.

Isf skaffa ett grafikkort med en vga och en dvi utgång och installera dess drivrutiner.

Sen koppla in två skärmar, högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper, fliken inställningar, ställ in upplösning på 1 och 2, och på två ska du välja utöka windowsskrivbordet till denna skärm. KLicka på verkställ.

Öppna fl, istället för att trycka på maximeraknappen så dra ut det över båda skärmarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Öppna fl, istället för att trycka på maximeraknappen så dra ut det över båda skärmarna.

Har nyss installerat demon och FL tar upp hela den ena skärmen och jag vet fan inte hur man förm,inkskar det. Jag kan inte dra nåt från den ena skärmen till den andra som det funkar för alla andra program och mappar etc... Layouten är ju sjukt krånglig verkar det som 🙂 Jag vill verkligen flytta över delar av FL till andra skärmen innnan jag sätter mig in i det ordentligt. Som det är nu såp är det för grötigt för att jag ska bli inspirerad...

PLease help a brother! 😆

EDIT: Jag kan inte ens förminska huvud-fönstret och därför inte flytta det i sidled eller nåt... sjukt skumt det här...

Redigerat av mmikael
Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna fl, istället för att trycka på maximeraknappen så dra ut det över båda skärmarna.

Har nyss installerat demon och FL tar upp hela den ena skärmen och jag vet fan inte hur man förm,inkskar det. Jag kan inte dra nåt från den ena skärmen till den andra som det funkar för alla andra program och mappar etc... Layouten är ju sjukt krånglig verkar det som 🙂 Jag vill verkligen flytta över delar av FL till andra skärmen innnan jag sätter mig in i det ordentligt. Som det är nu såp är det för grötigt för att jag ska bli inspirerad...

PLease help a brother! 😆

https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;hl=sk%E4rmar hjälper förmodligen, men det är natt så jag är lite trött om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna fl, istället för att trycka på maximeraknappen så dra ut det över båda skärmarna.

Har nyss installerat demon och FL tar upp hela den ena skärmen och jag vet fan inte hur man förm,inkskar det. Jag kan inte dra nåt från den ena skärmen till den andra som det funkar för alla andra program och mappar etc... Layouten är ju sjukt krånglig verkar det som 😆 Jag vill verkligen flytta över delar av FL till andra skärmen innnan jag sätter mig in i det ordentligt. Som det är nu såp är det för grötigt för att jag ska bli inspirerad...

PLease help a brother! 🙂

https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;hl=sk%E4rmar hjälper förmodligen, men det är natt så jag är lite trött om man säger så.

Jag har redan läst den tråden, men jag kan inte flytta nåt utan för FL, jag kan dra ut nåt ur en skärm, men då dyker det inte uppp i den andra skärmen, jag trycker på maximize och restore också, men det gör ingen skillnad, hela programmet tar upp hela ena skärmen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OM jag tar tag i typ Fruity Limiter Master och drar den ut ur programmet och in i andra skärmen, så är det bara min muspekare som dyker upp i den andra skärmen, den flyttas förvisso bort från första skärmen men där syns den inte och det är fett jobbigt att få tillbaka skiten där den var från början och syntes...

EDIT: det ska finnas nån sorts multi monitor mode knapp men jag ser den inte...

edit 2 JAG HAR LÖST DET NU, SJUKT ANTI-INTUITIVT PROGRAM HOPPAS DET BLIR BÄTTRE NÄR JAG LÄR MIG LITE! 🙂

Redigerat av mmikael
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det kändes bökigt att ha hela FL över bägge skärmarna, så jag har huvudfönstret maximerat i ena skärmen och flyttar bara ut vissa grejer till andra skärmen (t.ex. mixern).

Om man klickar på nedåtpilen i övre vänstra hörnet på fönstret man vill flytta till andra skärmen och där väljer "detach" så funkar det att flytta ut grejer utanför huvudfönstret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det kändes bökigt att ha hela FL över bägge skärmarna, så jag har huvudfönstret maximerat i ena skärmen och flyttar bara ut vissa grejer till andra skärmen (t.ex. mixern).

Om man klickar på nedåtpilen i övre vänstra hörnet på fönstret man vill flytta till andra skärmen och där väljer "detach" så funkar det att flytta ut grejer utanför huvudfönstret.

Jag har inte bestämt mig för hu rjag vill ha det än, men jag kan ju fråga en sak, oavsett hur mykct jag trycker på maximize eller restore i huvudfönsret så är det lika stort iaf. Ska det vara så? OM inte kanske ni kan lista ut vad det är som är fel?

EDIT: genom att dölja panelen i windows längst ner så kunde jag ändra strl på fls huvudfönster, men det verkar inte gå att flytta, vet inte vart jag ska tag i det för att kunna flytta det till andra skärmen. Jag lyssnade på FLS ljud på youtube och det lät mkt mer lovande än Reason som jag kan, men dom kunde ha arbetat lite på layouten känns det som... hoppas det finns fördelar med deras layout som kommer visa sig senare.

Redigerat av mmikael
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte bestämt mig för hu rjag vill ha det än, men jag kan ju fråga en sak, oavsett hur mykct jag trycker på maximize eller restore i huvudfönsret så är det lika stort iaf. Ska det vara så? OM inte kanske ni kan lista ut vad det är som är fel?

För att kunna ändra storleken på huvudfönstret får det inte vara maximerat. Så se till att knappen visar att du maximerar om du klickar på den, och försök sedan få tag på högerkanten med musen. Det ska gå på det sättet iaf...

Kolla annars under "View" i menyn. Där finns lite olika val under "Arrange windows" som kanske kan hjälpa...?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...