Jump to content
Annons

Billig (ca 1000) gitarr


Zmolker

Recommended Posts

Tjena!

Jag känner att jag skulle vilja köpa en elgitarr, mest för att leka med och ge mer krut i inspelningarna. Jag är INTE gitarrist och har inte superhöga krav direkt, men vill inte köpa vilken skit som helst, är inte helt ovan vid musik om man säger så... Min musik drar sig åt rockhållet, alternativt jazz (naturligtvis 😳 )

Mina kriterier är:

*okej intonation, hatar när grejjer inte ens stämmer.

*billig, cirka tusen spänn, gärna billigare 🙂

*okej att spela på , ingen monstermaskin krävs

*ska inte säljas i paket, är enbart intresserad av en gitarr.

*får gärna vara begagnad, mer för pengarna =)

*Hyfsat ljud, gärna lite klipp i den!

*Se lite rolig ut, inget krav, men om det finns ngt som är lite udda så är det bara kul. jag tråkar sönder av alla stratakopior =P

Tack på förhand

/Zmolker

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tack så mkt för tipset!

tror ni att dessa:

http://www.thomann.de/thoiw5_harley_benton...e_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw5_harley_benton...k_prodinfo.html

håller samma kvalitet som jontes telecaster?

För om jag ska va ärlig så blir man sjukt sugen på en sån läcker gitarr..! kan man ju ha som tavla ! Men tror ni att form har gått så mkt före kvalitet på dom att det bara är skit?

Jag har verkligen ingen koll!

edit: annars blir man lite sugen på att köpa en byggasjälv-gitarr http://www.thomann.de/thoiw5_harley_benton...t_prodinfo.html

Redigerat av Zmolker
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

HB är säkert inte sämre, utan snarare något bättre än andra gitarrer i sin prisklass (en gissning som grundar sig på att det är deras eget märke->en mellanhand mindre). Vad det nu är värt... Skulle nog hellre försöka hitta en begagnad Aria, Cort eller liknande.

Thomann i övrigt är rätt smidigt att beställa ifrån, finns ju svensk personal t o m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Harley Benton från Thomann kan vara en idé när man behöver en budgetgitarr? Hur är det att beställa från dem? Smidigt? Dyr frakt?

Jag har handlat en hel del grejor hos Thomann (t.ex. en Pacifica 412), och jag tycker att det funkar bra. Har även skickat tillbaks grejor som inte funkat och fått dem utbytta direkt, utan problem.

Frakten är 15 Euro till Sverige oavsett vad du beställer (om det inte är väldigt stora grejor). Dock rekomenderar dom att man använder UPS för dyrare paket (typ 600 Euro och uppåt); då blir det nog lite dyrare.

Det är lätt att beställa via deras web, och man kan även ringa och snacka med dem. De flesta verkar snacka engelska, och jag tror t.o.m. att det jobbar en svensk kille där nu.

Cheers,

johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...