Jump to content
Annons

"Blade"-bass?


DJ_Smiley

Recommended Posts

Tja.

Fråga 1: Jag undrar hur man åstadkommer ljudet som bl.a. Warp Brothers använder i "operation blade"??(och andra låtar) vilket vst intrument och vilka effekter används?

Fråga 2: Vilken vilken synth tror ni darude har använt för att göra ledljudet i "sandstorm"??

Tyvärr så kan jag ej lägga ut exempel på låtarna, men jag hoppas ändå att ni vet vilka låtar jag menar och kan hjälpa 😉

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svar på alla frågor

Vanguard Eller Nexus Eller Predator eller i stort sett vilken annan som helst.

Ljudet finns där dock måste du ratta fram det själv , t.o.m kanske ha flera lager.

Warp Brothers använder i "operation blade"??

Om jag minns rätt heter låten Phat Bass

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Exaroz (oregistrerad)
Tja.

Fråga 1: Jag undrar hur man åstadkommer ljudet som bl.a. Warp Brothers använder i "operation blade"??(och andra låtar) vilket vst intrument och vilka effekter används?

Fråga 2: Vilken vilken synth tror ni darude har använt för att göra ledljudet i "sandstorm"??

Tyvärr så kan jag ej lägga ut exempel på låtarna, men jag hoppas ändå att ni vet vilka låtar jag menar och kan hjälpa 😕

Tack på förhand.

z3ta+ såklart

http://www.cakewalk.com/Products/Z3TA/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Fråga 1: Jag undrar hur man åstadkommer ljudet som bl.a. Warp Brothers använder i "operation blade"??(och andra låtar) vilket vst intrument och vilka effekter används?

Fråga 2: Vilken vilken synth tror ni darude har använt för att göra ledljudet i "sandstorm"??

Tyvärr så kan jag ej lägga ut exempel på låtarna, men jag hoppas ändå att ni vet vilka låtar jag menar och kan hjälpa 😕

Tack på förhand.

z3ta+ såklart

http://www.cakewalk.com/Products/Z3TA/

Har för mig att låten som spelas i Blade är av inga andra än New Order och låten heter Confusion.

Jag tycker förövrigt att den spöar skiten ur Warp Brothers remix, för dom använder sig endast av några effekter, en TR-808 och en TB-303.

Redigerat av expanded
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...