Jump to content
Annons

inget ljud i logic ?


m0Zza

Recommended Posts

Jag får inget ljud ur logic, jag antar att det är nå tjafs med settings o så..

jag har inget speciellt avancerat ljudkort (ännu), och jag har valt att det ska spela upp mitt ljud. någon som vet vad det kan röra sig om ?

Jag kör på Logic Platinum 5.5

tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testa att öppna en av demolåtarnan (finns i programmappen), och sen fiddlar du runt med inställningarna i Audio Preferences -> Audio Driver 1 och 2. Du kan ju alltid starta om Logic när du gör ändringar så det skadar inte att testa lite. Det går ju dock snabbare om du vet om ditt kort är PCAV, ASIO osv när du gör inställningarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar tackar 🙂 det löste sig till slut..

nu undrar jag hur i helsike jag ska få mitt USB klaviatur o funka med logic.. det har funkat felfritt tills nu.. har installerat drivers o allt sådant, men det vill inte bita.

jag har ett Evolution MK249C keyboard.

hjälp! 😉

en sista fråga.. är det egentligen bra med USB till keyboards ? är "vanliga" midi kontakter att föredra ?

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar tackar 🙂 det löste sig till slut..

nu undrar jag hur i helsike jag ska få mitt USB klaviatur o funka med logic.. det har funkat felfritt tills nu.. har installerat drivers o allt sådant, men det vill inte bita.

jag har ett Evolution MK249C keyboard.

hjälp! 😉

en sista fråga.. är det egentligen bra med USB till keyboards ? är "vanliga" midi kontakter att föredra ?

Hmmm jag har precis samma klaviatur. USB funkar fint. Ha uppe Transport när du testar, då ser du om det ger utslag när du trycker på tangenterna. Börja där, sen får du helt enkelt se till att ljudkortet är inställt så att det använder sig av drivrutinerna. Kolla i Den Här Datorn -> Egenskaper -> Enhetshanteraren och lite såna saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...