Jump to content
Sign in to follow this  
superwave

Dots and pieces

Recommended Posts

Låttitel: Dots and pieces

Uppladdad av: superwave

Uppladdad: 14 Jul 2007

Kategori: Elektroniskt/dans

Jahapp, har testat att göra lite mer tyngre musik än tidigare... Börjar komma in mer och mer mot Psytrance/progressive

vilket jag gillar skarpt själv.

Har suttit och jobbat åtskilliga timmar på detta "intro". Vore kul att få lite feedback!

Klicka här för att ladda ned filen

Annons

Ibland behöver man bara lyssna på nånting i några sekunder så hör man om det är bra,detta var ruggigt nice och elakt.En sak som skulle lyfta den är en annan takt vid 1.05,lite mer breakbeat stuk på trummorna.Skicka mig ett pm när du har gjort mer för detta vill jag höra mer av!Vad jobbar du i för program?

Ibland behöver man bara lyssna på nånting i några sekunder så hör man om det är bra,detta var ruggigt nice och elakt.En sak som skulle lyfta den är en annan takt vid 1.05,lite mer breakbeat stuk på trummorna.Skicka mig ett pm när du har gjort mer för detta vill jag höra mer av!Vad jobbar du i för program?

Kul att du gillade det! Jo jag ska prova köra upp den några bpm vid 1,05 och även fixa till en lite hårdare övergång där för att ge lite mer skjuts åt låten...

Absolut det skall jag göra! :)

Kör i FL Studio 7.

I love it :lol:

Tar mig tillbaka till Wolfenstein tiden :)

Känns lite som den typ av musik. Och den säljer grymt.

Hm ... inte så illa när allt kommer omkring. Påminner om Skinny Puppy på något sätt. Men ta för helvete bort den där sjukt usla slingan som kommer in vid 0:37. Ljudet suger ju stenhårt.

Jag tycker låten tappar lite när du kör igång runt 1:00, den blir bara en i raden av trista trancelåtar. Jag hade kört vidare på introt och gjort något koolt av det istället.

Ljuden tar en tillbaka till Destination Goa tiden vilket kanske inte är alltför positivt. hehe. Finns fräschare. Lite israeliskt. :blink: sjysst med tempoväxlingen. Keep it up!!

/P

Lite småtråkig i början, jag skulle gärna hört nån lite mer förändring i första delen! Men tempohöjningen och det som förljer var riktigt nice! Skönt beat u got going där! Keep it up! ^_^

Mmm! Himmla go låt detta! det svänger ju!

Men kanske bör du se över starten igen. Det är nåt där som inte stämmer tycker jag. Du kanske bör göra den mer varierad, mjukare eller bara lägga till bas?

Hm ... inte så illa när allt kommer omkring. Påminner om Skinny Puppy på något sätt. Men ta för helvete bort den där sjukt usla slingan som kommer in vid 0:37. Ljudet suger ju stenhårt.

Jag tycker låten tappar lite när du kör igång runt 1:00, den blir bara en i raden av trista trancelåtar. Jag hade kört vidare på introt och gjort något koolt av det istället.

AndyPandy har som vanligt förekommit mig.. håller med helt!

Fortsätt med introt, bygg på det. Hitta någon som kan fylla på med en ångestfyll sång.