Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej,

Går det att finna någonstans på nätet grooves och fills för EZ-drummer. Känner mig väldigt begränsad med dom som ingick. Har hittat lite på Groove Monkee men det är för dyrt dessutom testade jag demot och var inte nöjd med att de flesta patterns innehöll tystnad och dessutom när jag skulle drag och droppa så hamnade alltid filerna lite olika, ibland på midikanal 10 ibland på 11 osv...

Annons
Posted

Räcker inte de , typ, 4000 midifiler som ingår?

Om groovemonkey är för dyrt kan du alltid programmera själv. Det är lättare och roligare än man tror och man får en lustig känsla av att man faktiskt skapar musik själv istället för att sitta och bygga lego med midifiler.

Att filerna hamnar hursomhelst när du drag-and-droppar kan du nog knappast klandra någon annan än dig själv för.

Posted

Midifilerna hamnar ju där du släpper dem. Hamnar de på fel spår är det väl bara att dra över dem till rätt spår.

Posted

Jag vet inget annat än Groove Monkee men jag tycker att de är ganska prisvärda. Inte perfekt men vad förväntar man sig för 300 spänn! :rolleyes:

Posted

Nej jag tror inte jag kan klandra mig själv. Groove Monkees filer hamnar per automatik på midikanal 10 och ibland fortsätter de på 11, 12, 13...Ez-Drummers midifiler är det däremot inga problem med, de hamnar där de ska på kanal 1.

Ingår det verkligen 4000 variationer med Ez-Drummer? Jag tycker inte det verkar vara så många. Eller ligger de dolda på något sätt?

Posted (edited)
Dags att hova fram manualen kanske?

Nej, jag hatar manualer. Jag får testa mig fram.

Edited by Soxic