Jump to content
Annons

Billigaste nätbutiken i EU/Tyskland? (ej USA)


Pesek

Recommended Posts

Skulle vilja få lite tips på bra utländska musikbutiker på webben. Säkra butiker med bra priser. Dom enda jag själv kommer på är www.thomann.de vilka jag sjölv handlat ifrån. Hittade www.musicstore.de igår också, dom verkar väldigt stora enligt egen utsago på hemsidan. Någon som handlat via dessa? Hittar ingen info gällande fraktpriser osv. Alla tips på siter är välkomna 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

musicians gear

Bör tilläggas att detta inte är en informations site utan endast för den som redan vet vad man vill ha.

Tänk dock på att om något går fel har du inte mycket att hämta gentemot om du köper hårdvara hos en svensk återförsäljare. Jag köpte ett par BeyerDynamic DT770pro och ett RME Hammerfall HDSP 9652 ljudkort där och det enda man kan klaga på är att kvittot inte ser vidare seriöst ut (iallafall inte anno 2004) och att det är ungefär 2-4 veckors leveranstid om jag inte missminner mig.

Numera köper jag antingen begagnat eller via en musikaffär jag trivs i med sakkunnig personal som har tid för mig och mina intressen 😕

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen gubbs, ska spana lite.

Thomann har jag hört mycket gott om när det gäller problem med hårdvara. De har tom anställda som har sitt säte i Sverige och kan åka hem till dig vid problem tom. Läste på ett forum om en kille som blev lagom förvånad när en anställd från Thomann ringde på dörren. Han hade med sig ett nytt ljudkort och bytte ut på plats. Det är fan service!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja få lite tips på bra utländska musikbutiker på webben. Säkra butiker med bra priser. Dom enda jag själv kommer på är www.thomann.de vilka jag sjölv handlat ifrån. Hittade www.musicstore.de igår också, dom verkar väldigt stora enligt egen utsago på hemsidan. Någon som handlat via dessa? Hittar ingen info gällande fraktpriser osv. Alla tips på siter är välkomna 😆

Musicstore.de är toppenbra!

Hemleverans och enkel betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Will inte wara en glädjedödare men finns det inte en gammal sådan här tråd redan? Det har jag bestämt för mig... (ja. har tittat men inte hittat)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Will inte wara en glädjedödare men finns det inte en gammal sådan här tråd redan? Det har jag bestämt för mig... (ja. har tittat men inte hittat)

Jovisst, men man måste ju skriva in exakt ord i Sök-funktionen tyvärr. Så hur hittar man den? När någon hittar den andra tråden så föreslår jag därför att den vänlige själen slår ihop dessa trådar om det går, om det nu är ett måste.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Hej på er,

Jag är ute efter en Roland TD-12K-BK trumset med MSD-12BK hage.

Har ni någon tips om vilka butiker som är billigaste i Tyskland eller övriga länder i inom EU på musikinstrument?

De butiker jag hittade kostade runt €2999 och det är nästan samma pris som jag fick här i Sverige....

(RMCAudio i USA säljes dessa för $2699, fast där tillkommer tull och moms, sådär 35% till)

Tack!

Mark

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej på er,

Jag är ute efter en Roland TD-12K-BK trumset med MSD-12BK hage.

Har ni någon tips om vilka butiker som är billigaste i Tyskland eller övriga länder i inom EU på musikinstrument?

De butiker jag hittade kostade runt €2999 och det är nästan samma pris som jag fick här i Sverige....

(RMCAudio i USA säljes dessa för $2699, fast där tillkommer tull och moms, sådär 35% till)

Tack!

Mark

Har själv handlat av thomann.de och har bara bra att säga om dem. de är snabba också. sist jag beställde lade jag in en beställning vid 12 på fredag eftermiddag och trodde knappast de skulle ta den beställningen förrän på måndag. några timmar senare fick jag sms att de hade skickat min order och på onsdagen redan hade jag fått mina saker. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musicstore är aningen billigare än thomann. Har beställt från båda och båda funkar bra. frakten är lite dyrare på musicstore, men man tjänar oftast in den.

Bättre personlig service på musicstore också. Är stammis nu och brukar pruta ner grejer.. skulle inte funka på thomann

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv handlat av thomann.de och har bara bra att säga om dem. de är snabba också. sist jag beställde lade jag in en beställning vid 12 på fredag eftermiddag och trodde knappast de skulle ta den beställningen förrän på måndag. några timmar senare fick jag sms att de hade skickat min order och på onsdagen redan hade jag fått mina saker. 🙂

Instämmer här!Beställde mina AKG K271 måndag morgon 0200 och fick sms samma dag att paketet har skickats!

Det ringde på dörren onsd. kl 11.30 och de var framme!Vilken service! 😏

Kommer säkert att handla där igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Hej på er,

Jag är ute efter en Roland TD-12K-BK trumset med MSD-12BK hage.

Har ni någon tips om vilka butiker som är billigaste i Tyskland eller övriga länder i inom EU på musikinstrument?

De butiker jag hittade kostade runt €2999 och det är nästan samma pris som jag fick här i Sverige....

(RMCAudio i USA säljes dessa för $2699, fast där tillkommer tull och moms, sådär 35% till)

Tack!

Mark

Det billigaste jag lyckats hitta är Musikanten i Umeå. De säljer TD-12K-BK inkl. hage och hi-hat stativ för 27900 kr. Det är billigare än alla tyska butiker =)

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)
Det billigaste jag lyckats hitta är Musikanten i Umeå. De säljer TD-12K-BK inkl. hage och hi-hat stativ för 27900 kr. Det är billigare än alla tyska butiker =)

Dom har ofta bra priser och är trevliga att ha att göra med också.

Jag håller med! Bra priser och bra folk som jobbar där!!!/Mange Umeå

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Har själv handlat av thomann.de och har bara bra att säga om dem. de är snabba också. sist jag beställde lade jag in en beställning vid 12 på fredag eftermiddag och trodde knappast de skulle ta den beställningen förrän på måndag. några timmar senare fick jag sms att de hade skickat min order och på onsdagen redan hade jag fått mina saker. 😲

Instämmer här!Beställde mina AKG K271 måndag morgon 0200 och fick sms samma dag att paketet har skickats!

Det ringde på dörren onsd. kl 11.30 och de var framme!Vilken service! 😛

Kommer säkert att handla där igen..

Kan inget mer att instämma. Förutom för mig så var det så att överföringen för pengarna till deras konto tog ungefär 3 dagar. Men annars super bra pris med riktigt bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
www.turnkey.co.uk. Har dock aldrig handlat av dem.

Turnkey är stora och riktigt billiga på vissa grejer. Däremot är frakten riktigt dyr oftast, så det måste man tänka på innan man skickar iväg en beställning dit.

Och hur dyr är den då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... *kollar kvitto*

Jag handlade för 99£ och frakten gick på 29£. (Alltså ~1400kr + frakt på ~400kr) -Vilket gör att frakten blev väldigt stor i förhållande till prylens kostnad. Men det blev ändå sjukt billigt jämfört med andra ställen... 😆

Edit: Turnkey har lagt ned sin webshop i år. Mitt prisexempel är från 2006.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...