- 0
Ljudkort i övre mellanprisklass?
-
Senaste foruminläggen
-
Annons -
Similar Content
-
Annons -
Utvalda pressmeddelanden
-
Who's Online (See full list)
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Question
leaf
Vill ha ett externt ljudkort Firewire till iMac OS X 10.4.9 och Logic Pro 7.2.
Det viktigaste är att drivrutinerna är mkt stabila och mkt låg latency när jag använder mjukvarusynthar samt att ljudkvaliteten är bättre än M-audios.
Har idag ett M-audio Firewire 410 och tycker inte det fungerar så stabilt samt att ljudkvaliteten är sådär!
Budget från 2000-7000:-
Exempel: Motu Ultralight, TC Electronics Konnect 8, Focusrite Saffire LE, Echo AudioFire 2 eller 4, Edirol FA-66, Presonus Firebox mfl.
Beskriv gärna hur låg latency ni kan få med Mac och OS X samt stabilitet och ljudkvaliteten tack.
Jag vet att denna fråga alltid kommer upp men den är alltid lika intressant!
Tackar för svar!
😳
Edited by OlsbergTydliggjorde rubrik
Top Posters For This Question
9
7
7
6
Popular Days
Jun 26
13
Jun 20
9
Nov 22
8
Apr 29
6
Top Posters For This Question
Implasticyde 9 posts
Linus 7 posts
skogsmulle101 7 posts
CHAE 6 posts
Popular Days
Jun 26 2007
13 posts
Jun 20 2011
9 posts
Nov 22 2011
8 posts
Apr 29 2013
6 posts
Popular Posts
Bodhi
😉 Jag inser att det framstår som korkat, men när det hände så skulle jag precis flytta utomlands i några år och kände att det skulle bli för mycket meck med att försöka få ersättning från andra sida
Claes Holmerup
Du är rolig Fredrik - och verkar i vanlig ordning desperat i din iver att försöka svartmåla mig... 😄 Självklart gäller regeln, men det är nog bara du som kan hitta något brott mot den i detta fallet.
117 answers to this question
Recommended Posts