Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Som många säkert vet så fungerar inte Trilogy till Intel-Macar än, så jag kan inte använda min favoritbasplugg.. Kontaktade Spectrasonics support som sa att jag fick vänta till hösten 2007, då de planerar att släppa uppdateringen. Eftersom jag knappast kan vara utan bas i mina låtar tills i höst, så undrar jag nu vad jag ska köra istället?! Jag hittar ingenting som låter lika bra.

Tips? 🙂

Edit: Det måste vara AU-format, då jag använder Logic.

Edited by nurfen
Annons
Posted

Jag använde mycket av de "akustiska" basarna och lugnare elbasarna. Finns det några demoljud för Hardcore Bass? Bör tllläggas att namnet får mig att tvivla... 🙂

Posted

🙂

Ja - "Hardcore" låter ju som om det bara fungerar till olika sorters hårdrock, men det syftar nog snarare på att det är ett stort bibliotek med enbart basar. En elbas går ju att använda till allt, från visor till Death Metal... 🙂

Några demolåtar finns HÄR.

Ett annat alternativ är också Scarbee's fantastiska bibliotek J-Slap'n Fingered (rulla ner lite på sidan, så finns det några demolåtar), som dock kräver att du har HALion eller Kontakt att spela med - och så är det bara en enda bas, men den är djä----t bra... 😄

Posted

Tack! Jag ska kolla upp dem 🙂

Under tiden har jag skickat ledsna mail till Spectrasonics, men de rubbar sig inte. De siktar på "Fall 2007". Sorgligt...