Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag vet att detta egentligen hör hemma på Native Instrumenst user forum eller registration support. Men i motsats till Toontrack därifrån man snabbt får ordentliga svar så har NI support endast skickat mig kufiska korta mail som inte har varit till nån hjälp alls..

Alltså: Är det nån annan som haft problem med att aktivera Native Instruments mjukvarupluggar i deras nya Service Center?

Köpte Massive för över en vecka sedan. Den går att köra som standalone. Men när jag skall öppna den i Cubase Sx så meddellar Massive att "your hardware has changed". Den ber mig att använda deras fenomenalt odugliga Service Center för att aktivera Massive. Men i Service Center är ju Massive aktiverat redan sedan en vecka tillbaka. Varför kommunicerar inte Service Center med Massive som plug-in? I Standalone mode funkar det ju. Men som plug-in går det inte ens att använda i demo mode.

Yepp, Service Center är "i-kruxat" i Plug-in information listan i Cubase. Har läst deras instruktioner för installering tusen gånger utan att komma på vad jag gör fel. Jag har ALDRIG nånsin haft såhär mycket problem att installera en softa.

Mac G5 2+2,66 gzh 2g RAM

Annons
Posted

Ok, jag kan svara på mitt problem själv. Native Instrument tog tag i problemet efter två veckor av obefintlig support. Tydligen så är problemet min Cubase Sx3 som inte är gjord för Intel baserade Macar. En uppgradering till Cubase 4 krävs för att få Massive att fungera.

Så ett varningens ord till den som ännu kör med Cubase Sx3 på en ny Intel Mac. Det kan vara bra att INTE införskaffa Native Intsrument produkter som skall kommunicera med deras nya aktiveringssystem Service Center.