Jump to content
Annons

Reason ihop/synkad/rewirad med Protools


chrisB

Recommended Posts

På Engelska hos Digidesign, instruktionsvideo. Här

På Engelska hos Propellerheads, text + skärmdumpar (utmärkt att skriva ut) Här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons
  • 5 månader senare...
  • 5 månader senare...

Verkar inte finnas kvar.. skulle gärna ha tittat på den videon innan jag köper ProTools..

Hittar du den, let me know 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vännen, I.O.U.

Edit: Jag har problem med att navigera på sidan.. finns det några andra videor att se på än ProTools Accelerated? Läste någonstans om videos med artister som anänvder PT.

Redigerat av Anso
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 6 månader senare...
öppna t.ex ett auxspår och lägg in reason som insert.

Jag använder Pro Tools och har precis installerat Reason Adapted 3 (en demoversion av Reason). Jag har tittat på instruktionsvideon till detta program, men jag fastnar på den delen där man ska göra just det som beskrivs (öppna aux-spår och lägga in reason).

Aux-spåret har jag men när jag öppnar "insert"-menyn finns inte Reason med som alternativ. Under "instrument", där det enligt instruktionsvideon ska ligga, finns bara Ableton live, som ligger i samma programmapp som t.ex. Protools och Reason Adapted (om nu det har något med saken att göra). Någon som vet hur jag ska göra för att få in programmet i menyn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

hit och klicka på Dtv. Välj sedan accelerated videos och leta upp Reason Adapted videorna. Du kan hitta massa nyttig information här.

MVH

Anders

EDIT: det kanske var dessa videor du menade, i så fall ber jag om ursäkt. Var länge sedan jag gjorde detta så jag kommer inte ihåg på rak arm.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

hit och klicka på Dtv. Välj sedan accelerated videos och leta upp Reason Adapted videorna. Du kan hitta massa nyttig information här.

MVH

Anders

EDIT: det kanske var dessa videor du menade, i så fall ber jag om ursäkt. Var länge sedan jag gjorde detta så jag kommer inte ihåg på rak arm.

Nej, de här videorna har jag inte sett. Ska se om det framgår i dem. Kanske får hjälp med annat också. Nåväl. Stort tack, snabbt svarat!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu har jag inte kollat på videorna så kanske är helt off ämnet men att köra Rewire med reason är väl inte allt för komplicerat.

Ha reason installerat, kör en AUX-kanal i ProTools. Gå in på mixfönstret och välj insert, Reson ska ligga där under intruments tror jag. vet inte om man kan köra reason med mono, kolla båda.

Skulle kunna vara så att ProTools inte hittar Reason om det är installerat på en annan disk än den du har ProTools på...

Någon skrev något om demo versionen av reason, kolla dom sakerna jag skrivit eller så kanske inte den versionen stöder Rewire?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Tomas Järmyr (oregistrerad)

Det är så det ska funka.

Jag har dock det problemet att när DigiReWire pluggen ligger i Plug-Ins mappen så hänger sig ProTools när det ska starta. Så jag måste ta ur den ur Plug-In mappen, men då hittar ju inte ProTools Reason eller ableton live. GuitarRig hittar den utan problem, men inte Reason.

/T

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...