Jump to content
Annons

Problem!

Recommended Posts

Perry1 (oregistrerad)
Postat

Ska försöka beskriva så korrekt som möjligt:

Problemet existerar i alla projekt.

Kör Reason 3.0 rewired till Cubase Le

Anta att jag lagt ett midispår i Cubase med t.e.x. trummor från Reason. Inga problem.

Sen ska jag lägga ett nytt midispår men denna gång med VST från Cubase - t.e.x. B4.

Vad som då inträffar är att trummorna dyker upp även på detta spår. Alltså. när jag spelar på keyboardet så hörs inte bara orgel utan även trummor! Vansinnigt frustrerande! Problemet kvarstår även om jag mutar i Reason. Allt är som det ska i midi in/out. Jag fattar inte vad som har hänt. Omöjligt att spela in... 🥰

Om nån har en aning om vad det kan handla om så vore jag grymt tacksam!!!

Annons
Postat

Du har midispåret markerat i Reasons sequencer!

Ta bort markeringarna för klaviatur och inspelning på kanalen där, så ska enbart Cubase reagera på din klaviatur.

Eller tom. plocka bort midi-inställningarna i Reason ifall du alltid kör programmet i Rewire och skickar midi från sequencern i Cubase.

Perry1 (oregistrerad)
Postat

Tack så hemskt mycket!!!

Som vanligt (oftast) - nåt enkelt.... :rolleyes:

Precis som du säger så använder jag bara Reason i Rewire. Så nån jättekoll på Reason har jag inte. En av anledningarna till att jag missade "felet".

Tack igen! Räddade min dag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.