Jump to content
Annons

Kategorier för Låtkritik


Valdez

Recommended Posts

Tyvärr är demoavdelningen det nygamla Studio forums stora besvikelse. Jag tycker det är krångligt att ladda upp låtar med godkännande av moderator, krångligt att ladda ner låtar med olika fönster för själva tråden och nedladdningen, krångligt, för att inte säga omöjligt, att i samma tråd hysa uppdatering av sin tidigare uppladdade låt, genreindelning som inte alltid är relevant, sist men inte minst betydligt mindre feedback än tidigare. Det senare kan säkert förklaras av krånglet men många tidigare pålitliga recensenter har inte hittat tillbaka. Själva navet i forumet var tidigare demosidan men tyngdpunkten har förskjutits mot nybörjarfrågor och språkliga petimätrar. Där det tidigare var fart och fläkt ekar det betänkligt. Att uppladdade filer skall godkännas innan publicering har säkert kommit till på förekommen anledning men det andra kanske kan förenklas? Känns mossigt att skriva att allt var bättre förr, det var det inte men kanske kan det så småningom t o m bli bättre än förr.

Skippa genrer helt. En lång förstasida bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

 Att uppladdade filer skall godkännas innan publicering har säkert kommit till på förekommen anledning men det andra kanske kan förenklas? Känns mossigt att skriva att allt var bättre förr, det var det inte men kanske kan det så småningom t o m bli bättre än förr.

Skippa genrer helt. En lång förstasida bara.

Håller med!..

Ja man önskar ju överskådlighet...just nu är det jobbiga vägar till folks låtar!.. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är demoavdelningen det nygamla Studio forums stora besvikelse. Jag tycker det är krångligt att ladda upp låtar med godkännande av moderator, krångligt att ladda ner låtar med olika fönster för själva tråden och nedladdningen, krångligt, för att inte säga omöjligt, att i samma tråd hysa uppdatering av sin tidigare uppladdade låt, genreindelning som inte alltid är relevant, sist men inte minst betydligt mindre feedback än tidigare. Det senare kan säkert förklaras av krånglet men många tidigare pålitliga recensenter har inte hittat tillbaka. Själva navet i forumet var tidigare demosidan men tyngdpunkten har förskjutits mot nybörjarfrågor och språkliga petimätrar. Där det tidigare var fart och fläkt ekar det betänkligt. Att uppladdade filer skall godkännas innan publicering har säkert kommit till på förekommen anledning men det andra kanske kan förenklas? Känns mossigt att skriva att allt var bättre förr, det var det inte men kanske kan det så småningom t o m bli bättre än förr.

Skippa genrer helt. En lång förstasida bara.

Missat denna debatt.

Men du säger exakt vad jag tycker Eq.Jag pm:ade Olsberg kring detta för nån dag sedan,får se hur det går,och vad han har att säga. Hade jag vetat om tråden hade jag ställt mina frågor här.

En lång första sida ungefär som den var konstruerad förr är lösningen för demo sidan.Dom flesta musik saiter har genre indelningar,låt dom fortsäta med det - Studio behöver det inte.Viktigt att komma ihåg för nyanlända,en lyssning på någons låt är lika med en kommentar! Pos eller neg,det är ju vi tillsammans,som skapar kompetensen på demo sidan.

Lyssnar man så skriver man! En för alla,alla för en.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hamnar triphop?

[x] trip

[ ] hip

[x] hop

...där någonstans! 😳 Tycker själv att det där med att kunna kryssa i flera subkategorier vore rätt intressant. Alla låtar i samma mapp men med sökbara subs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hamnar triphop?

[x] trip

[ ] hip

[x] hop

...där någonstans! :rolleyes: Tycker själv att det där med att kunna kryssa i flera subkategorier vore rätt intressant. Alla låtar i samma mapp men med sökbara subs.

Tror Olsberg och conmpany sade att det var så som "nya" forumets demoavdelning skulle fungera. Så en sådan funktion kanske letar sig in här istället? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Tyvärr är demoavdelningen det nygamla Studio forums stora besvikelse. Jag tycker det är krångligt att ladda upp låtar med godkännande av moderator, krångligt att ladda ner låtar med olika fönster för själva tråden och nedladdningen, krångligt, för att inte säga omöjligt, att i samma tråd hysa uppdatering av sin tidigare uppladdade låt, genreindelning som inte alltid är relevant, sist men inte minst betydligt mindre feedback än tidigare. Det senare kan säkert förklaras av krånglet men många tidigare pålitliga recensenter har inte hittat tillbaka. Själva navet i forumet var tidigare demosidan men tyngdpunkten har förskjutits mot nybörjarfrågor och språkliga petimätrar. Där det tidigare var fart och fläkt ekar det betänkligt. Att uppladdade filer skall godkännas innan publicering har säkert kommit till på förekommen anledning men det andra kanske kan förenklas? Känns mossigt att skriva att allt var bättre förr, det var det inte men kanske kan det så småningom t o m bli bättre än förr.

Skippa genrer helt. En lång förstasida bara.

Missat denna debatt.

Men du säger exakt vad jag tycker Eq.Jag pm:ade Olsberg kring detta för nån dag sedan,får se hur det går,och vad han har att säga. Hade jag vetat om tråden hade jag ställt mina frågor här.

En lång första sida ungefär som den var konstruerad förr är lösningen för demo sidan.Dom flesta musik saiter har genre indelningar,låt dom fortsäta med det - Studio behöver det inte.Viktigt att komma ihåg för nyanlända,en lyssning på någons låt är lika med en kommentar! Pos eller neg,det är ju vi tillsammans,som skapar kompetensen på demo sidan.

Lyssnar man så skriver man! En för alla,alla för en.

Mvh

Micael

Det ser inte ut att bli någon förändring vad det gäller låtkritik och demosidan...och då blir det ingen större lyssning heller, det är för krångligt att ta sig dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, många har slutat lägga upp låtar här. Jag gör det inte heller längre. Forumet har fått slagsida åt nybörjarfrågor, häxjakter och språkliga hårklyverier (typ: heter det mixing eller mixning?). Synd för detta har verkligen varit ett toppenställe. Medlemstillströmninger är tydligen ändå stor vilket ger prestige till IDG och tidningen Studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...