Jump to content
Annons

Hjälp att identifiera låt


Hemluth

Recommended Posts

Jag hörde nyligen en gammal klassisk låt avlägset på radio. Den inleds med lite gitarrmelodigrejor och sådant och har en vers i någon dur-runda. Sedan kommer refränger med vanliga C Am F G i svängig två takt. Till detta sjunger någon gubbe som låter som en blandning av Ulf Lundell och Bengt Magnusson.

Någon som mot förmodag känner igen detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen aning om texten.. Jag trodde någon skulle ta det på att det inte finns hur många som helst som var verksamma för ca 20 år sedan som lät som en blandning av Ulf Lundell och Bengt Magnusson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om texten.. Jag trodde någon skulle ta det på att det inte finns hur många som helst som var verksamma för ca 20 år sedan som lät som en blandning av Ulf Lundell och Bengt Magnusson.

Blir nog riktigt lurigt att komma på den utan nån som helst melodi till. Du minns inget från melodin? Blandning mellan Lundell och Magnusson låter ju som lite hes och och mörk röst. Kanske Alf Robertsson?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert Kentas melodifestivalbidrag "Just idag är jag stark":-)

Så skulle det nog låta om Bengt Magnusson sjöng in en låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

EFter att ha kollat upp Rickfors låte rhan hyffsat lik, kanske LITE för ljus och hög men det skulle mycket väl kunna vara han. I så fall återstår ju bara vilken låt det skulle vara. Som sagt C Am F G (eller vilken tonart det än är). Hittade inget liknande på youtube i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Känner också igen! Irriterande att inte komma på vad det är...

Skulle kunna vara nåt med Dire Straits... Hm, när jag tänker efter så har de en låt som heter nåt i stil med "Why worry" som kanske låter ungefär så här. Tempot är nog hälften av tempot i din låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Tennander - Rötter

Tack så mycket, det har jag grubblat på länge. Lite kul att jag spelade samma tonart (Ab). Jag hade ju bara plockat lite ur avlägset minne. Mycket av melodin stämde ju inte ens. Men tack så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...