Jump to content
Annons

corners and angles


Recommended Posts

LÅTNAMN: corners and angles

ARTIST/GRUPP: bbkkyy

GENRE: indiepop

LÅTLÄNGD: 2:42

KOMPOSITÖR: kristoffer lindgren

PRODUCENT: kristoffer lindgren

EV. MEDVERKANDE: kristoffer lindgren

INSPELNINGSÅR: 07

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.71

STATUS: ofärdig slask

http://hem.bredband.net/b241949/corners_and_angles-slask.mp3

allt är väl egentligen lite halvdant gjort, men jag det jag är ute efter är väl nån korsning mellan death cabs och radio depts sound. så synpunkter på det är ju förstås intressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket fin och melankolisk låt.

Har ingen koll på Death Cab For Cutie eller Radio Dept. Men din röst, sånginsats och låten är som vanligt hur bra som helst. Snyggt och sparsmakat gitarrspel. Gillar orgeln (visst är det en orgel?) som ligger i bakgrunden, den skulle gärna få vara lite högre. Det gäller även pianot upp med det också. Ingen bas lagd än, men jag antar att den kommer sen.

Tycker att de plastiga trummorna är helt okej. Men jag tycker att det skulle vara snyggare om dom låg över ett par "riktiga" trummor (ex EZ Drummer eller Addictive Drums 😄 ) ett "pushigt" trumkomp med kantslag på virveln. Sen skulle jag gärna höra lite mer percussion i bakgrunden när allt kommer igång. Gärna ett ägg och möjligtvis en lågt mixad tamburin.

Eftersom det är en slask så hoppas jag att den ska vara minst dubbelt så lång och att det kommer ytterligare ett grymt långt melodiparti(eller något som bryter av lite) efter den sista refrängen.

Riktigt bra. Gör klart den nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...