Jump to content
Annons

These Memories


Recommended Posts

LÅTNAMN: These Memories

ARTIST/GRUPP: Chris Michols

GENRE: Singer/Songwriter

KOMPOSITÖR: Chris Michols

PRODUCENT: Chris Michols

EV. MEDVERKANDE: Chris Michols, Mikael Bodin

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: Mp3

STATUS: halvklar

Härligt att se de gamla hederliga forumen uppe igen. Tänkte återinviga med en låt jag jobbar på. En del kanske har hört den redan då den varit uppe på andra forum.

Kvar att göra på låten är riktig bas, nya körer (Anna), eventuellt gästpålägg...

These Memories.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej Uppsala! Detta är Göteborgsjuryn som kallar på er uppmärksamhet! Tack för en fin show.

Jag kommer att tänka på Roger Pontares son, vad han nu heter...Sebastian? Alexander?...

Den akustiska gitarren är väldigt nära, inte så att det stör, men jag tycker pianot bör balanseras upp något i ljudstyrkan. Sånginsatsen är bra. Kan kompletteras med kvinnoröst, som nämndes, men varför inte cello? Kanske bara för att jag är helsåld på det... Ska du verkligen inte ha trummor??

8 poäng /av 10

Take it to the Top!

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Uppsala! Detta är Göteborgsjuryn som kallar på er uppmärksamhet! Tack för en fin show.

Jag kommer att tänka på Roger Pontares son, vad han nu heter...Sebastian? Alexander?...

Den akustiska gitarren är väldigt nära, inte så att det stör, men jag tycker pianot bör balanseras upp något i ljudstyrkan. Sånginsatsen är bra. Kan kompletteras med kvinnoröst, som nämndes, men varför inte cello? Kanske bara för att jag är helsåld på det... Ska du verkligen inte ha trummor??

8 poäng /av 10

Take it to the Top!

😄

:musik

Hallå eller Göteborrrg!

Jajemen, det ska bli en kvinnoröst som stämma. Det har jag inbokat. Jag har funderat på cello, speciellt som jag äntligen har fått tag på en duktig cellist, men jag tycker det känns lite overkill. Däremot ska jag få lite oktavharpa som är lite spännande.

Kul att du tar upp trummor. Har precis fått en trummis till bandet jag har som livekomp. Vi har bara kört första repet men det lät så lovande så jag funderar på att ta in trummor på mina inspelningar också. Det är dock ett lite större företag så det kan nog dröja lite. Percussion får jag dock på måndag förhoppningsvis på den här låten.

Tusen tack för feedback och betyg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Riktigt bra Chris! Kul att se lite bolandsmänniskor "in action". Jag gick i samma klass som David Hellman(RIP) och Karl Jansson mfl. Såg dina bilder på hemsidan och kände igen dig 😎

Jag har warpath-demon hemma. Fick den av Hellman.

Du är riktigt bra på att sjunga, gillar din röst som fan. Rocka på!

mvh Fredrik Lindberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Coolt! Riktigt bra Chris! Kul att se lite bolandsmänniskor "in action". Jag gick i samma klass som David Hellman(RIP) och Karl Jansson mfl. Såg dina bilder på hemsidan och kände igen dig 😄

Jag har warpath-demon hemma. Fick den av Hellman.

Du är riktigt bra på att sjunga, gillar din röst som fan. Rocka på!

mvh Fredrik Lindberg

Hej!

Fan va kul! Då gick jag i din klass ett tag. Men det var inte så länge och jag hade nog inte stans bästa närvaro så du kanske inte kommer ihåg det.

Warpath.... en jäkla grej. Det är jag som skrev Zombie of Destruction texten. Inte att leka med ROFLMAO

Känner inte igen dig på namnet men jag är en dålig människa när det kommer till sånt. Känner nog igen dig IRL dock.

Grymt kul att du diggar!

PS

Jag spelar på fredmans den 17 Juni med en hel bunt bolandmänniskor däribland Kalle J. Kom och kika!

DS

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...