Jump to content
Annons

Assar - Bedtime


Recommended Posts

LÅTNAMN: Bedtime

ARTIST: Assar

GENRE: Inget för rastlösa öron

LÅTLÄNGD: 7:46

KOMPOSITÖR: Assar

PRODUCENT:Assar

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3

STORLEK: 18,2 Mb

STATUS: Färdig låt

Mer info: http://assar.se

Låtlänk: Bedtime

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

väldas skön låt proffsigt att hålla ut i början o locka in i låten gillar det malande riffet.

skall sova snart så det passade fint .

bra jobbat assa..sparas..

tnoy

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det.

Hoppas du sov gott!

(är förresten inte säker på att låten är heeeeelt klar ännu ... vid lyssning så här dagen efter ...)

Link to comment
Dela på andra sajter

tankarna drar lite åt pink floyd när den akustiska gitarren kommer igång!

Förstår vad du menar!

Jag fick själv lite såna vibbar när jag gjorde det och var tvungen att göra en kontrollyssning.

De har ju inte monopol på aukustiska gitarrer, tack och lov ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tankarna drar lite åt pink floyd när den akustiska gitarren kommer igång!

Förstår vad du menar!

Jag fick själv lite såna vibbar när jag gjorde det och var tvungen att göra en kontrollyssning.

De har ju inte monopol på aukustiska gitarrer, tack och lov ... 😮

ja det är bara att det påminner om floyd lite..menar inte att det är rippat

det är attans bra iallafall,gitarrerna är bra spelade thighta & rena med skön rhytm!!

bra helt enkelt!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det låter bra det här men det va lååågnt 😄 innan det hände nåt, kanske inte riktigt min grej men ändå på nåt vis njo gillart nog.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

gitarrerna är bra spelade thighta & rena med skön rhytm!!

Välprogrammerade, kanske. Kontakt 2 är ett himla bra verktyg ...

🙂

det va lååågnt  😄 innan det hände nåt

Jo, därav undertiteln.

Det händer i o f s saker från första stund, men inget rytmiskt förrän en bit in.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena assar!!

roligt att du håller på med musik och gör egna grejer! jag har lyssnat på den här låten och det som är extra roligt är att den är helt klart egen, unik och idag är sånt faktiskt grymt viktigt! själv så kan jag väl säga att jag kanske inte gör världens unikaste låtar men jag gör låtar också.

hoppas att jag inte har fel nu men det låter mycket midi och samplingar här, dvs. ljuden är färdigfixade och det är bara att tuta ihop dem som man själv vill. Sånt tycker jag om för jag kör också så, fast med sampletank. Enkelt och man slipper tänka på att fixa till ljuden i första taget.

när det gäller din låt så var den nån föregående som skrev att det händer lite i början. så är det och faktum är att den här låten skulle må mycket bättre av att du kapar bort åtminstonde en minut, nånstans från 1.00 till 3.30, välj själv. Då tänker jag mer för helhetensskull, som man inte får glömma bort. Annars låter alla delar bra men skulle helt klart kunna bli två helt olika låtar.

När det gäller kontakt 2 så har jag några frågor. Du verkar ha använt det mycket. Jag har aldrig använt det, bara sampletank och ezdrummer. Hoppas att du vet vad sampletank är för nånting. Jag undrar egentligen, kontakt 2, vad är det för nånting? Är det ett program där det redan finns mängder med färdiga samples som det är bara att välja ifrån och köra på eller måste man köpa bibliotek först?

Annars så är det bara att fortsätta!!

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mr chess!

Det är blandat färdiga ljud och egna. Det är i o f s alltid nånting jag gjort även med de färdiga ljuden, jag använder dem nästan aldrig som de är. Andra ljud har jag gjort helt från scratch.

Men mycket midi är det, det har du helt rätt i. Närmare bestämt ca 100% ...

Att kapa kompositionen är 'out of the question'. Det skulle rasera hela uppbyggnaden. Hela poängen skulle gå förlorad.

Men tack för tipset! 🙂

Jag har faktiskt ingen aning om vad Sampletank är för nåt. Med jag antar att det är nån mjukvarusampler av nåt slag.

Kontakt 2 är en sample-spelare med en himla massa hanteringsfunktioner. Kolla in den hos Native Instruments: Kontakt 2

Om du hämtar hem den senaste versionen kan du köra den som demo utan licensnyckel.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hej assar

jag förstår precis hur du känner dig när du absolut inte vill kapa nånting i låten. jag har själv suttit där och känt att om någon del ens kapas en liten gnutta så raseras hela jorden, typ 🙂 skämt å sido. även jag har blundat, skrikit högt men tagit med tårar i ögonen och klippt lite i låtarna. jag hatar mig själv efteråt en stund och är så nära att trycka undo men jag lägger band på mig själv och gör inte det. sen när sorgen är över så lyssnar jag och baske mig blev inte låten bättre, fick den inte en bättre form etc. etc.

ta det inte seriöst men du förstår tanken iaf. det är faktiskt värt att ibland prova att kapa låtar.

skulle faktiskt vara kul att få höra lite grand hur dina tankar har gått i den här låten. du pratar om poäng, nu vill jag höra den.😄

ps. sampletank är precis en mjukvarusampler och kontakt 2 är på ingående hos mig 😎

annars är det bara att fortsätta producera så keep on man

mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Njäe, du är på fel väg. Det handlar inte om att killa darlings, den diskussionen är inte relevant. Det handlar om uppbyggnad.

Det är ingen poplåt. Sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är brilljant på många sätt. Det viktiga är vad man vill säga. Vad vill du säga?

Jag är säker på att det finns massor och det hörs i din musik. Du är precis som jag en man av kött och blod. Tycker att detta är intetsägande även om jag vet att du har jobbat all din vakna tid med detta. Den tid man har utöver den tid som jobb, flickvänner, pojkvänner och barn tar ifrån en.

Jag är lessen jag tycker inte detta är bra och jag har inte någon rätt att säga det.

Däremot har jag har jag hört dig göra fantastiska saker.

Låt ingen själa din tid.

Live and let Live!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du säga?
Jag vill ge en känsla. Och som alltid när det gäller sånt så talar det till en del men inte till andra. Det är för övrigt gjort som musik till en dansföreställning, återstår att se om det går i land på den fronten.
Jag är lessen jag tycker inte detta är bra och jag har inte någon rätt att säga det.
Visst har du rätt att säga att du inte tycker det är bra. Självklart! Fattas bara annat, det är alldeles för udda för att tilltala nån bredare publik.

Du behöver inte ens vara ledsen för det ... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha dansföreställning. Det kan nog fungera ypperligt i ett sammanhang speciellt om man jobbar direkt med korreografen men då blir musiken av nödvändighet underordnad dansen. Vet inte hur ni har tänkt men normalt sett börjar man med en korreografisk idé. Man kan nog utgå ifrån musiken också och skapa korreografi från där och det kan dessutom bli verkligt bra. Är dock osäker på om musiken har den linje och tematiska stringens som krävs för att den ska stå för sig själv.

Hursomhelst är det bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot skulle jag gärna sett att den förlängdes med fem minuter real action på slutet.

Jag får väl göra en del 2 ... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysko inledning, mysko titel. 😮 Lite dissonanser ger det hela en lite o-ambient känsla.

Låter nästan som fler än 12 noter per oktav.

bas tillkommer.... Innovativt, med elguran som huggs av till komp av klassisk gitarr. Synth, house eller nåt blir det sen...

Gillar din lekfullhet här. Lyssnade på din "konsert" (från din hemsida), den var klart njutbar.

Denna är mer experimentell, och det blir svårt att se sammanhanget. Men jag sparar den naturligtvis. Väldigt cool låt och bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande låt! låter lite farligt och thrilleraktigt i början men övergår i en mjukare form efter en stund...Oj jättesnyggt när gitarren kommer in där..

Skön ljudbild.. ja snygg produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...