Jump to content
Annons

Recommended Posts

Ny fråga..

Har en ny macbook 2,33 med 120 gig. Pro tools LE, allt uppdaterat. Har även gjort allt det som står att man ska göra med datorn. Har cpu-mätaren framme för att hålla koll.

Nu försöker jag spela in ett instrument-track med Kontakt 2. Och efter 2 minuter inspelning får jag en cpu overload. Mätaren ligger inte ens i närheten av 100%, men den röda delen lyser längst till vänster (vad är detta förresten?). Jag klickar bort den regelbundet men den dyker upp hela tiden ändå. Jag har inga andra pluggar öppna utan bara Kontakt 2. Och det går att spela in typ 1-2 minuter högst innan den kajkar ur.

Why??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du kollat så att du har kopplat ljudkortet i främre usb-kontakten. M-box fungerar bra på främre kontakten, men buggar ur och får cpu-overloads hela tiden om man kör på bakre kontakten på en macbook.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har laddat en sampling bara.. tror jag. ska kolla det där med dfd, men tror att jag har den aktiverad.

Ser nu att jag har Mboxen kopplad till bakre usb-porten, alltså den närmast skärmen. Måste jag installera om allting eller räcker det att jag bara kopplar ur och flyttar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...