Jump to content
Annons

Perrra feat Moa - This is my way (Dj Zero Rmx)


Recommended Posts

LÅTNAMN: This Is My Way (Dj Zero Rmx)

ARTIST/GRUPP: Perrra feat Moa

GENRE: Dance/Vocal trance

LÅTLÄNGD: 5:23

KOMPOSITÖR: Perrra

REMIX PRODUCENT: Anders Burman

EV. MEDVERKANDE: Moa

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

LÅTLÄNK: Klicka här för att lyssna

Här är alltså min tolkning av Perrras magnifika låt "This is my way" med sång av Moa.

Fick acapellan å gjorde resten själv i brist på midin men blev rätt nöjd med den till slut.

Hoppas ni gillar den!

Redigerat av aburman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror nästan att jag redan har hört denna låten på kontrollrummet men gör en recensioon iallfall..

00:00 - Sätter igång med ett piano fint, känns redan lite rörigt & inte helt perfekt... gansk mycket ringande.. (Men det funkar, helt klart!)

00:12 - Snaren känns ganska lam, vill ha mer attack på den.. testa att compressera hårt.

00:15 - Basen känns mullrig såfort den kommer in, arbeta med ett högre register istället för att cetrera bullret vid 60 hz.

00: 45 - vad ska hända nu?

00:50 - Skön pad, något som jag inte har hört från dig innan.

01:00 - Vical filen känns som om den inte passar in till 100 %, diskaneten kans ganska brusig och konstig.

01:50 - Leaden behöver komma fram mer här föt att få det riktiga trycket, minska på reverbet & jobba mer med delay.

02:30 - Idé: Skulle vara snyggt om main lead melodin fadade in långsamt här & stannde vid 50 %

03:00 - Blir ganska lamt när du bara har piano här.

03: 15 - Snyggt & anourlunda break, gillar lilla effekten som du har..

04:45 - Här är allt i full gång, låter bra.. & det är drag! skulle dock vilja ha detta litet tidigare... en mix på ca 3:30 skulle inte vara fel här!

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, tack för den noggranna feedbacken, ska försöka svara på det jag kan här!

00:00 - Sätter igång med ett piano fint, känns redan lite rörigt & inte helt perfekt... gansk mycket ringande.. (Men det funkar, helt klart!)

Satt och testade med en massa olika piano ljud men fastnade för detta eftersom det är rätt så klart och framhävdes tillräckligt bra ihop med övriga ljud i låten

00:12 - Snaren känns ganska lam, vill ha mer attack på den.. testa att compressera hårt.

Ok, ska komma ihåg det nästa gång jag jobbar med en snare.

00:15 - Basen känns mullrig såfort den kommer in, arbeta med ett högre register istället för att cetrera bullret vid 60 hz.

Orsaken misstänker jag är Excitern som jag använde vid "mastringen" som är för mycket uppvriden för just låga frekvenser

00: 45 - vad ska hända nu?

00:50 - Skön pad, något som jag inte har hört från dig innan.

Brukar ha svårt å hitta nån ja gillar så därför har jag ofta rätt låg nivå på pads men denna gick hem för mig :-)

01:00 - Vical filen känns som om den inte passar in till 100 %, diskaneten kans ganska brusig och konstig.

Sant, jag är inte van att mixa/mastra vocals och därför är jag inte riktigt nöjd med den heller, dock inget Autotune el. Melodyne här inte 😄

01:50 - Leaden behöver komma fram mer här föt att få det riktiga trycket, minska på reverbet & jobba mer med delay.

Ok, ska komma ihåg det tipset nästa gång leaden skall lyftas fram

02:30 - Idé: Skulle vara snyggt om main lead melodin fadade in långsamt här & stannde vid 50 %

Funderade på det själv men ville spara det bästa till slutet, dvs. nästan alla ljud + vocals samtidigt

03:00 - Blir ganska lamt när du bara har piano här.

Sant, kanske feta pads hade gjort susen här

03: 15 - Snyggt & anourlunda break, gillar lilla effekten som du har..

Nu skiljer sig tiden något här för det finns inget break vid 3:15 enligt min Winamp och ingen FX i de korta break/fills som finns vid 2:58 och 3:26

04:45 - Här är allt i full gång, låter bra.. & det är drag! skulle dock vilja ha detta litet tidigare... en mix på ca 3:30 skulle inte vara fel här!

Där satt den då till slut 🙂

Tack än en gång för din utförliga feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst:

Låter som någon slags bas/gitarr.. slap? Hörs tydligast vid 01:50 och en bit framåt.

Sämst:

Som Nexustwins skrev, vocal-filen ligger utanpå, Blir aldrig ett med all det andra.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...