Jump to content
Annons

Soft


Recommended Posts

Hej på er alla! 😳 Tänkte nu kunde få höra en annan låt, åt det lite klassika hållet hoppas ni orkar lyssna på det.

Skulle var kul och ser om det funkar, gillar ganska mycket klassikt musik så jag är glad att finns intresse för det här på forumet, så var gärna kritiska om det känns tokigt och så. Använder softaren Atmosphere till stråkarna och gitarren är det HALion 3 och sist flöjten SampleTank 2.

LÅTNAMN:Soft

ARTIST/GRUPP: P-O

GENRE:klassikt soft musik?

LÅTLÄNGD:4:15

KOMPOSITÖR:P-O

PRODUCENT:P-O

EV. MEDVERKANDE:endast jag själv

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT:mp3

Soft

Redigerat av P-O
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte alls dumt. Bra melodier. Skulle gärna vilja höra flöjten lite längre bak i mixen. Även gitarren var mycket "in your face". Jag tror att detta låter riktigt maffigt om du lägger mer reverb på flöjten. Behövs nog inte så mycket jobb, melodin är stark. Kanske att du har lite klockor i början innan flöjten kommer in. Det här kan bli riktigt bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kommenterar medan jag lyssnar.

Finstämd början.

Gitarren skulle nog må bra av att få lite reverb.

Flöjten är lite staccato spelad eller vad man skall säga. Tonerna skall nog hänga ihop mer. Fixa det och jobba med volymen på flöjtspåret så får den mer liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era synpunkter på låten ska kika på det ni tar upp! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att du skulle kunnat mixa gitarren och flöjten bättre, känns som de skicker ut för mycket. men du har en bra känsla att bygga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att du skulle kunnat mixa gitarren och flöjten bättre, känns som de skicker ut för mycket. men du har en bra känsla att bygga på.

Tack för din synpunkt! Har mixat om den något få ser vad du tycker nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter skönt! Vad tror du om + backvokal (songerska)?

Tack för din lyssning Igoris! 😄 Visst skulle det gå kanske nåt köraktigt e.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har lyssnat på (en tidigare version?) av denna.. Flöjten har ett vibrato som är lite störande men man vänjer sig, annars funkar gitarr och strings bra ihop. Lugnt och harmonisk, känsla av Anderna. Ser indianer inför ett annalkande småkrig mot annan grupp infödingar, musik ger känsla av rädsla inför det kommande slaget! De står uppställda där, stolta krigare som inte ens uppfunnit hjulet, sen tystnar det.

Tja, gillar det helt enkelt. 🥰

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har lyssnat på (en tidigare version?) av denna.. Flöjten har ett vibrato som är lite störande men man vänjer sig, annars funkar gitarr och strings bra ihop. Lugnt och harmonisk, känsla av Anderna. Ser indianer inför ett annalkande småkrig mot annan grupp infödingar, musik ger känsla av rädsla inför det kommande slaget! De står uppställda där, stolta krigare som inte ens uppfunnit hjulet, sen tystnar det.

Tja, gillar det helt enkelt. 🙂

Bra jobbat!

Tackar kul du gillar den Dividend! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...