Jump to content
Annons

Neon inc - Det var en gång en jägare


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Det var en gång en jägare

* ARTIST/GRUPP: Laser inc

* GENRE: Commercial trance / Extrem fjotis dunk!

* LÅTLÄNGD: 3:45

* KOMPOSITÖR: Dj iz0r, Niklas j, Nexustwins

* PRODUCENT: Nexustwins, Niklas j

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5.17 mb

* STATUS: Färdig demo.

Ny låt i ett sammarbete med övriga medlemmar i gruppen "neon inc", mest för att folks ska störa sig på det. Spinner vidare på idén till låten "Det var en gång en fågel" med Laser inc. Huvudsakligen är det mixen jag vill ha kritik på, men även komposition!

Fler versioner kommer, bland annat en club mix. Allt finns att hitta på www.neonmusic.inc.se

Låtlänk: http://supraservers.net/4base/Neon_inc_-_D...g_en_jagare.mp3

//Nexustiwns

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha! Jag antar att ni har kämpat hårt med texten och att betydelsen är djupare än vad människan kan förstå. 😮

Själva låten i sig är ju fräsch och glad och mixen sitter som ett skott i kissemurr. Vad använder ni för synthar och vocoders?

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående texten, så är det en fortsättning till den populära "Det var en gång en fågel" som snart släpps på CD btw. Men detta är då från jägarens synvinkel (otroligt kasst, jag vet).

Den enda synth som är använd i denna låten är faktiskt "Access virus A" (Hårdvara). Mixen, tycker jag själv inte är 100% eftersom basen & "benassi ljudet" krockar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha rolig ide:P, bra mixning antar jag,själv gillar jag låtar som är mer "hands up" eller lite hårdare typ deepforces och tq, men e det fjortisdunk så e det:D

btw, hur mkt kostade din virus?

Redigerat av JePPz
Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo, gilalr heller inte sånhär musik riktigt utan mer hårdare trance om det ska vara det. Annars föredrar jag faktsikt fet house på hög volym 😏. Virusen som jag ahr fick jag för ett ganska överkomligt pris. 3000 spänn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Virusen som jag ahr fick jag för ett ganska överkomligt pris. 3000 spänn! 🙂

3000 😮 sjukt billigt, trodde nästan på 10 ggr så mkt:P

När den fanns å köpa ny ja, denna var begagnad..

Fler kommentarer på låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha, precis... eller mjo.. jag vet inte.

Såhär gick det till:

1. Vi får tillstånd av laser inc, gör en remix på "Det var en gång en fågel"

2. Warner music ringer oss ett par veckor senare & säger, ni bryter mot upphovsrättslagen. Vi vill att ni raderar låten från er hemsida omgående.

3. Vi funderar & funderar, starta ett band under namnet "Neon inc" (Ni kanske kan koppla ihop laser & neon eftersom båda är ljus).

4. Vi är tvugna att komma på nått nytt att sjunga om, i brist på idér tar vi å gör om hela låten men från jägarens synvinkel istället.

5. Meloderna skapas snabbt eftersom vi vill komma ut med låten så tätt ihop med orginal låten som möjligt.

6. Niklas j producerar snabbt där ochså, vi blir tyvärr inte nöjda med resultatet och bestämmer oss därför att producera om hela låten.

7. Efter ytterligare en vecka är den färdig för realese.

8. En hemsida slängs ihop & låten läggs ut på massor av kass budget servrar.

9. Låten spelas på ett av nordens största uteställen efter en flört med ägaren, "Ekebo".

10. Kritik inhämtas på olika forum eftersom ännu en låt är påtänkt.

11. Otroligt kassa som vi är har vi inte mer än idén om "Det var en gång en stuga".....

12. Där är vi nu, och vill ha ännu mer kritik!

Sammanfattnings vis så gör vi det bara för att warner music tryckte till oss totalt, och eftersom vi är så små gämfört med dem har vi inte mycket att säga till om.

//Nexustwins

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...