Jump to content
Annons

Hjärnvärk


Recommended Posts

Titel: Hjärnvärk

Text: Cecilia och Christian

Musik: Christian

Medverkande: Musiker och sångare från teaterföreningen A.K.N.E. samt elever från Oxelösunds kommunala musikskola

Inspelningsår: 2007

Status: Färdig men ej mastrad.

Låtlänk: Hjärnvärk

Storlek och format: c:a 4mb - MP3 160kbps

Jag är aktiv i teaterföreningen A.K.N.E. i Oxelösund och har varit med i flera nyårsrevyer. Det här är min låt som blev intromelodin till nyårsrevyn 2005 med titeln Hjärnvärk - Huvudvärk kan komma plötsligt!

Under påskhelgen samlade vi ihop våra förmågor i föreningen och spelade in flera av våra revylåtar, gamla som nya, och den här blev riktigt lyckad tycker jag själv.

Själv tycker jag mixningen är sådär (vår ljudtekniker är lite kär i reverb).

Titeln Hjärnvärk syftar dels på SSAB här i Oxelösund, men även på våra kära kommunpolitiker som ger oss innevånare ont i skallen ibland 😉

Tyvärr kan jag inte ha låten uppe mer än några dagar, eftersom den ska registreras till STIM om ett litet tag.

Edit 1: la till lite info

Edit 2: Skriv gärna vad ni tycker, vad som är bra, vad som kan bli bättre etc.

Redigerat av binary78
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för synpunkterna 😳

Fler kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som sagt, vår ljudtekniker är lite väl galen i reverb.

Jag håller med dig att det är alldeles för mycket. Ändå har vi hållit tillbaka honom. När svansarna låg runt 2 sekunder så lät det inte roligt kan jag lugnt säga...

Tack för kommentaren 😛

Finns det fler som vill kommentera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bestämt att klockan 23:00 imorgon kväll (den 9:e maj) försvinner låten från nätet. Så passa på om ni vill lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...