Jump to content
Annons

Soundborn - Touch of Life DEMO


Recommended Posts

LÅTNAMN: Touch of Life DEMO

ARTIST/GRUPP: Soundborn

GENRE: Trance/Radio Trance?

KOMPOSITÖR: Andreas Ericson

PRODUCENT: Andreas Ericson

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STATUS: skiss/demo

Hallå alla!

Sitter här och ska vända på dygnet (till natt efter som jag jobbar då) och har lekt nu i X antal 10 timmar med denna låt.

Det är än så länge bara en demo/skiss så om det är för lite/för mycket bas/diskant på sina ställen så är det lugnt, har enbart jobbat i hörlurar inatt smile

Låten kommer förmodligen heta "Touch of Life" och är en lite mer vanligare trance dänga kan jag tänka mig.

Så va tycker ni, kan det bli något? smile

www.soundborn.com/tol.mp3

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Diskanten skär lite, tycker jag. Du behöver lätta på den kristallklara diskanten lite och fylla på lite längre ner mot mellanregistret.

Annars en uplifting soundborn-dänga! :rolleyes:

Det jag inte gillar är att den känns platt. Det är trummorna som gör det. Trummorna ska påverka hela låtens dynamik, och inte bara klappa takten i bakgrunden. Lite lätt sidechaining, kanske? Och Bas! Jag vill ha mer bas! 😱

Dedär fläskiga trancepaddarna känns lite överanvända i trance nu för tiden, tycker jag.

Ska sluta gnälla nu, det är en riktigt najs låt. Det bästa i hela låten kommer in vid 00:15, helt klart! :rolleyes: Snyggt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Dana 😕

Måste försvara mig lite och säga att det är en skiss än så länge och jag har inte riktigt hört låten i mina studio monitorer ännu, enbart jobbat i hörlurar 😱

Men jag tar åt mig kritiken och ska kika på det! Jätte bra!

Jag siktar in mig en riktig sommar dänga 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte Pantsy trance egentligen men den har nåt. Saknar sången. Annars skitbra proddat 😆 Jag är väl ingen guru men alla är experter. Låt en vanlig svenne lyssna ..........tror han skulle vara skitnöjd.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Me like.. men en karismatisk ( manlig ) sångare på det här hade varit trevligt.

Tycker att diskanten låter fint men ljudbilden känns inte riktigt separerad ännu...

Men stommen tuffar på bra..

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket 🙂

Jag har faktiskt fixat en sångerska! Så det blev en tjej Lundin 😕

Kan dock hålla med om att det hade varit skönt med en sångare, men jag har tyvärr inte fått tag i någon..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice låt som fan mannen.Tycker basen känns skön iaf i min stereo,precis lagom.Kanske lite enformig,jag vet inte.Skulle kanske passa med lite vocal i den för utfyllnad och en nice piano melodi i den skulle nog göra susen.I övrigt gillar jag den jättemycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tack alla!

Sång kommer snart! Ska kika på det där med kicken och basslingan 😄

Tjena,

Bäst jag ger en kommentar jag med 😄 Har varit lite off men fick tidningen idag så jag tänkte kolla in på forumet och se om det vaknat till liv igen... 🥰

Kanon, skall bli skoj att höra med sång, bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...