Jump to content
Annons

Lexicon Lambda vs. Edirol UA-25

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallå,

Står i valet och kvalet mellan Lexicon Lambda och Edirol UA-25. Har fått dessa båda tips. De skall enbart användas för inspelning av "professionellt" radioprogram. Behöver således fungera både för "röst" och musik (192 kbps)

Några reflektioner?

tackar på förhand

mvh Ulf

Edited by UlfN
Annons
Guest UlfN
Posted

Hej Lynxo,

Tack för ditt svar. Har nu införskaffat mig ett Lexicon Lamnda kort. Verkar bra.

Har dock haft lite svårt med installationen. Det är inga problem att få ljud ut. T.ex att spela music. Men när det gäller mikrofonen (Röstinspelning) är det helt dött. Om jag går in i "Ljud och Ljudenheter" och därefter väljer "Röst" är "Volymknappen" och "Avanceratknappen" helt nersläckta. Här kan jag alltså inte komma vidare. Detsamma gäller under "Ljudenheter". Här är "Inspelning av ljud" samt "Uppspelning av MIDI-musik" helt "nersläckta".

Om jag spelar en lår i t.ex. "Winamp" och sedan startar Cubase LE, börjar det spraka och en textruta kommer upp ,"The Audio Engine could not be started".

Många frågor, men du kanske vet vad det handlar om?

Tack på förhand till dig eller någon annan :-)

Ulf

Posted

Hmm, du kan inte ha Cubase och något annat program som spelar upp ljud av något slag uppe samtidigt. Hurvida det finns en lösning på detta vet jag inte, surfa in på lexicons hemsida och leta, själv orkar jag inte...

Att du inte kan ändra volymen från Ljud och Ljudenheter tror jag beror på att det gäller för ditt gamla, inbyggda ljudkort som numera är avaktiverat. Det ska räcka att dra på reglarna på framsidan på ljudkortet. Har du kollat att du dragit upp rätt regel? Dom är tydligt markerade vilken som gör vad...

Lycka till!

Guest UlfN
Posted

Är det någon som vet om det finns en "ljudkorts-mixer" som skall följa med till Lambda Lexicon? Hittar inget när jag installerat medföljande CD.