Jump to content
Annons

Lite RnB/Rock kanske?


Nille

Recommended Posts

LÅTNAMN: Darlin'

ARTIST/GRUPP: Robert Hanna

GENRE: RnB/Rock

LÅTLÄNGD: 3:48

KOMPOSITÖR: Robert Hanna

PRODUCENT: Nille

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,4MB

STATUS: Ganska klar

En polare kom över med en låt han gjort, vi la in grunden och sen fick jag fria händer med produktionen. Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på mixen. Ta en lyssning vettja!

http://kapten.servebeer.com/nille/nille/Ro...0-%20Darlin.mp3

MvH

Nille

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

snygg början, Jag gillar intensiteten på i sången i versen. men andra halvan med rock-gura känns stressigt, som om det är en annan låt.

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Bra låt med stor potencial helt klart.Jag skulle ha sänkt tempot eller skrivit om texten lite på de delar där det är alldeles för forcerat.Vidare så skulle jag skippat auto tunern,det låter inte bra.Killen/du sjunger ju bra så den behövs inte.

Mycket bra låt som sagt!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte R'n'b i vanliga fall, men denna var ett undantag 😮

skön mix, dock känns det lite konstigt när trummorna börjar första gången, kan inte sätta tummen på vad dock. men överlag en mycket bra låt 😛

den åker in på mp3n:p

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kanonsångare!

Bra mix.

Om, och bara om jag skulle ändra nåt så är det trummorna. Smaksak förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

J-vligt skön röst...tycker mig höra lite Michael Jackson i den 😄 .

tyvärr gillar jag inte riktigt trummorna, jag tycker de skulle ha en mer "normal" takt, istället för det lite hackiga stuket som är nu, men det kanske man vänjer sig om man lyssnar ett par gånger.

En klockren hit helt enkelt, jag skulle definitivt fastna för den om den skulle spelas på radio/TV.......jättebra!! keep 'em coming 😳

Redigerat av roboseal
Link to comment
Dela på andra sajter

låter lite stressigt.. kanske sänka tempot lite eller spela in sången på ett annat sätt?

Trummorna får inte godkänt enligt mig tycker inte alls att de passar in utan det var bättre utan och skall de komma in skall de verkligen sticka ut eller bara flyta in i allt och ni blev det ingenting alls förrän du körde på med allt innan gitarren på slutet kom in.. så borde det vara med trummorna hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...