Jump to content
Annons

Vet inte riktigt vad jag ska skiva


n0nn

Recommended Posts

Tjena.

Har sysslat med musik ett tag nu och för en gångs skull så vill jag komma längre med en låt. Har alltid fastnat någonstans med mina låtar och har aldrig riktigt varit i behov av att fortsätta eller över huvud taget känt för att fortsätta. Men för några månader sen kände jag att jag ville komma lägnre med min musik än bara spela upp för polare. 😛

Tänkte bara kolla vad jag borde förbättra, jag kan inget om mastering så klaga inte för mycket på det(skulle dock vilja ha tips på att förbättra den delen också.

En låt

Tacksam för svar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Jag är själv inte någon höjdare på mastring/mixning, men jag tänkte iallfall ge ett spontant intryck av låten.

Jag tycker den har en del sköna slingor och ljud, men den alldeles för tunn, det fattas 3-4 kanaler med bakgrundsljud, sen skulle det säkert passa med sång på den också.

Det kan säkert bli något av detta, men det är bara mina intryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey.

Snyggt spelat på pianot i introt, det lät bra, och ljudet var snyggt.

När det kommer till leaden så är det rätt tunt och käns ganska tråkigt.

Hm.

Inget big brake?

Okey, i slutet kom det visst.

Tycker gott o välk att du kan jobbavidare och byggapå det fina pianoriffet du har.!

// Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Trycket tycker inte jag var nå större problem med,Lite mer bakgrund i form av pads eller nåt kanske skulle släta ut ljud bilden lite.Annars nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! Skön slinga, sköna ljud... Som roboseal sa, det fattas en utfyllande bakgrundsslinga! Jag saknar en clap också som borde komma in nån gång innan hihaten.. men det e jag 😉

Bra produktion annars! Jobba på!

/Marc T

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bra men sen blir det enformigt, skönt ljud lite mer break nåt

ombyte i synthbasen med mera och längre låt!

Jag känner igen mej brukar också ha lätt att ger upp. Så försök jobba vidare för

det låter ganska så schysst annars. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Funkar bra det här dansplåga eller sån där åka bil eller tåg låt till en film. Funkar bra hittar inga fel men visst kan du trycka dit mer om du vill men det kan bli lite mycket oxå så jag skulle stanna här och fundera på lead eller körer istället. Dom fyller fint oxå.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kom ju en hel del comments nu. =)

Har inte hunnit jobba vidare så mycket. En liten fråga bara,

när ni säger bakgrundsljud är det effekter ni tänker på då

eller pads och liknade?

Har aldrig spelat i band eller jobbat med musiker och liknade

så är rätt kass på termer osv. =)

Tackar för alla svar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...