Jump to content
Annons

Lite hjälp med SE3 tack...

Recommended Posts

Guest CaddyLacMusic
Posted

Tjenare allihoppa. Jag har precis köpt Cubase SE3, och jag spelar in med ett midiklaviatur, men det finns ju bara två s.k. VST instruments med. Hur göra man för att få fler, det blir liksom lite tjatigt med samma instrument hela tiden. jag har sett att man kan köpa VST:er från Steinberg såsom "The Grand" eller "Virtual Bassist" mm. men de kostar ju typ 2000 spänn. hur ska jag gå vidare? Tack

Och så har jag en annan fråga som gäller tempot. Man kan ju ändra farten eller tempot nere i det dära spela in-stanna-starta-spola-backatillbaka rutan, ni fattar nog 😆, men jag kan inte ändra det. det står bara där på 120 utan att ändra sig om jag scrollar eller knappar in ett nytt tempo. hur ska man göra för att få bort "spärren" eller vad det nu är som håller tempot på 120 hela tiden.

Go easy on me now, i'm new. Tack

Annons
Posted (edited)

Kolla in www.kvraudio.com. Där finns info om en massa gratis vst-grejer!

Och så kan du ju alltid ladda ner demoversionen av Addictive Drums från vår sida 😆

Angående tempo så bör du kunna ändra mellan "Track" och "Fixed".

Med Fixed så kan du ställa tempot direkt, så som du vill.

Med "Track" kan du skapa ett speciellt TempoTrack som gör att du kan lägga in olika tempon i olka delar av låten. Gissar att det är detta läge som är valt nu? ..och tempotracket säger att "det ska vara 120". Då kommer den att hoppa till 120 vad du än försöker ställa in.

Edited by Lars XLN Audio