Jump to content
Annons

Bygga om analog mixer till midi controller

Recommended Posts

Guest Boatsman
Posted

Det är precis det jag undar om det går att göra. Hur bökigt är det? Är det någon som har gjort det? Finns det någon bra sida där man kan läsa om hur man gör det?

Jag har en 8 kanalig mixer som jag skulle vilja styra mitt sequencerprogram med. Istället för att köpa en midi controller för 3000 spänn borde man väl kunna göra om dess signaler till midi och använda det istället!!! Eller är jag helt ute och cyklar??? Är trött på att klicka med musen!!!

Annons
Posted

Om det bara är 3000:- det handlar om så skulle jag inte tveka...finns ju en massa midiburkar som har reglar/panpottar osv som är klart bättre än att sitta med musen o pilla med!

Att bygga om din mixer tror jag inte alls på, blir för dyrt och onödigt om du själv inte är elektronik-kunnig/ingenjör...använd den som summeringsburk istället, eller bara linje/mikrofonmixer! (om den är tillräckligt bra vill säga...)

Ta dig en titt på JL Cooper CS 10 istället och se om den kan vara något för dig, jag har en till salu om det passar herrn!

🙂

Guest Boatsman
Posted

Ok....men om vi struntar i pengarna då, är det möjligt att göra det? Det är ju roligt att bygga något också 😉

Posted

Om du har kunskap o mycket tid över så kan du säkert bygga om den.

Varför inte till en bil?

Posted
Om du har kunskap o mycket tid över så kan du säkert bygga om den.

Varför inte till en bil?

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHA! Skönaste kommentaren på länge, en kram för den! 😉