Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest fransgabriel
Posted

Jag är en PTnewbie som behöver hjälp 😕

men jag har en liten fråga om det råkar vara nån som läser detta och som kanske kan hjälpa mig. som sagt jag har PC (så ingen blir sur)

problem förklaring:

"Jag gör ett nyt projekt i protools 6.7. och jag kopplar in min mbox, och min midi klaviatur. Jag skapar ett track som jag sedan kopplar till reason som instrument och gör en låt helt enkelt. och allting funkar fint.

men sen så åker jag hem till min vän. tar med min laptop och mboxen(inte midiklavituren dock), men nu vill inte programmen (protools och reason ) spela upp mina låtar. det kommer upp en liten "note" som säger att antingen så e buffersizen för låg eller för hög, eller så e cpu "not enough". Och jag blir sur och går hem. Väl hemma så kopplar jag in min midiklaviatur och VIPS så funkar allt som vanligt.... jag blir lite confused...

och senast idag så åkte jag hem till samma van och denna gången har jag med mig midiklaviaturen och är lite putt för att jag e tvungen att ha den inkopplad för att ens kunna spela up season filer... men väl framme så funkar det inte att spela upp.. och nu blir jag riktigt irriterad.. jag går hem och kopplar upp datorn precis som jag alltid haft den inkopplad och nu vill den inte heller spela up.. VAD Ä>R DET för fel??? tänker jag... till saken hör att jag har en grymt ny pc.. en intel 1,6 duo core procesor med 1 gig ram och 100 gig hårdisk. KAN NÅN HJÄLPA MIG!!! jag blir galen.... jag vet att man kan gå in på "playback engine " ovh sänka och höjja buffersizen, med det hjälper ju inget!! "

nån som vet nått om nått... ska man kanske skita i att köra protools ovh gå över till cubase.. funkar det med min mbox?? mbox 1 för övrrigt. tacksam för hjälp!!!!!!

//FGGG

Annons