Jump to content
Annons

Melodifestival 2008


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Med facit på första deltävlingen så msåte jag säga att jag blev sugen på att lämna in en flock bidrag till 2008. 😄

Någon/några som kan tänka sig att samarbeta?

Ett PM är en bra idé om ni skäms 😉

/Dr Loop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga adis Black Widow var, har inte direkt hört dem med de är väl rätt kända och borde vara bättre.

Elin Lanthos låt money var ju väldigt lik Abbas Gimmie gimmie a man after midnight (eller vad den heter)

ni som vill rösta i fler festivaler kolla in punkfestivalen på forumet, länknedan! 😉

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga adis Black Widow var, har inte direkt hört dem med de är väl rätt kända och borde vara bättre.

Elin Lanthos låt money var ju väldigt lik Abbas Gimmie gimmie a man after midnight (eller vad den heter)

Addis visste jag att dem var kassa på att sjunga.

Alla låtar dem "sjunger" på är autotunade så in i h-vete...

Link to comment
Dela på andra sajter

måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga adis Black Widow var, har inte direkt hört dem med de är väl rätt kända och borde vara bättre.

Elin Lanthos låt money var ju väldigt lik Abbas Gimmie gimmie a man after midnight (eller vad den heter)

Addis visste jag att dem var kassa på att sjunga.

Alla låtar dem "sjunger" på är autotunade så in i h-vete...

Jag veeeet! Det är så charmigt! 🙂 Man hör att dom har klippt som fan i rappen också... 😄

😉 @ abw

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig ett samarbete via e-mail, och i så fall bidra med melodier, låttitlar eller texter på svenska (går dock ganska långsamt att skriva), samt viss harmonisering och midi programmering. Däremot vet jag ingenting om att producera.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lätt digga att göra något samarbete av sådan här karaktär. Har flera gånger funderat på att skicka in ett förslag men det har som inte riktigt blivit av. 😄 Men jag skulle tycka att det vore ruggigt kul. 😆

(Kan dock inte påstå att jag är speciellt inbiten i schlagers eller så men jag skulle tycka att det vore kul och om inte annat utvecklande att skriva något i genren 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

läste nån bilaga från aftonbladet eller expressen där de intervjuade han som får med så många bidrag varje år, långt ljust hår (glömt vad han heter).

och han sa att det är en fördel om man har en KÄND... bra röst på låten man skickar in. han skickar in ca 50 låtar varje år 20 nyskrivna och resten skickar han in varje år ifall de kommer med nästa gång.

så hitta nån med bra röst eller nån som låter som en kändis! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lämnar in ett bidrag är det bättre att köra melodifestival som nästa Studiofestival. Alla gnäller ju om hur enkelt det är att göra en sådan låt 🙂

Bara starta trummaskinen med bastrumman på varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nästa hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nästa tävling 😳

PS. Och som svar på ursprungstråden: Visst är jag sugen på att göra ett bidrag om rätt toner dyker upp DS.

Redigerat av O-Jay
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tidigt ute måste man vara.

Det måste vara väl arrat och producerat om man skall knipa den enda platsen som finns kvar efter förlagen.

Det var EN låt som inte var på förlag i år...

Jag tar på mig att se till att vi kommer igång.

PM kommer till alla som har visat intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lämnar in ett bidrag är det bättre att köra melodifestival som nästa Studiofestival. Alla gnäller ju om hur enkelt det är att göra en sådan låt 😆

Bara starta trummaskinen med bastrumman på varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nästa hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nästa tävling 😄

PS. Och som svar på ursprungstråden: Visst är jag sugen på att göra ett bidrag om rätt toner dyker upp DS.

varför inte fixsa så att de bidrag som vinner studiomelodifestivalen skickas till den stora.

kan vara en bra morott...

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lämnar in ett bidrag är det bättre att köra melodifestival som nästa Studiofestival. Alla gnäller ju om hur enkelt det är att göra en sådan låt  😆

Bara starta trummaskinen med bastrumman på varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nästa hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nästa tävling  😄

PS. Och som svar på ursprungstråden: Visst är jag sugen på att göra ett bidrag om rätt toner dyker upp DS.

varför inte fixsa så att de bidrag som vinner studiomelodifestivalen skickas till den stora.

kan vara en bra morott...

ynot

Vi kan köra melodifestivaltema på studiofestivalen.

Men tyvärr kan vi nog inte få med en låt från en studiofestival i melodifestivalen med tanke på att den mer eller mindre har varit spelad officiellt på nätet i studiofestivalen... tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
drloop (oregistrerad)

Gammal skön tråd som jag glömt bort i Studio forum flyttar.

Klart vi skall spika in en låt från de här forumet i melodifestival 2008!

Jag har fått en lysande idé på fxxxxx. (läs fyllan).

Vi måste ha genre ansvariga.

Jag gillar soul och R&B.

Kan tänka mig Scocco pop också.

I öviga genre måste ni anmäla er ni som känner er kallade.

I augusti när folk och fä är tillbaka så gör vi ett ryck!

I semestertidsspritförvillesle, er egen Dr Loop.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns ett bra sätt tror jag..vi har nog tagit upp det förut? Om vi skriver låtar i ett kollektiv, säg att vi blir 30 pers, så startar vi en lite diskussionsgrupp någon stans, och har det som bas. LÅtmakare emellan måste man ju få repa låtar under deras tillblivelse 😕

så, vi daskar in 60-80 bidrag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

varför inte fixsa så att de bidrag som vinner studiomelodifestivalen skickas till den stora.

kan vara en bra morott...

ynot

Vad är motsatsen till en morot? kanske en retorisk fråga ... Själv tror jag inte att man särskilt stor chans att få med något utan kontakter, vilket ju låter negativt. Men jag tror det är rätt negativt också. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Med facit på första deltävlingen så msåte jag säga att jag blev sugen på att lämna in en flock bidrag till 2008. 😛

Någon/några som kan tänka sig att samarbeta?

Ett PM är en bra idé om ni skäms 🙂

/Dr Loop

Jag sjunger o har sjungt sen 3års åldern.. Är väldigt intresserad av att sjunga:) Har du vimusiker.se så finns några coverlåtar med mig där...hej so long!//Lisette

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...