Guest Stiffe Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Är det någon som vet vilket program som man kan använda för uppspelning av midifiler live i orkester med en nyare bärbar dator. Kör nu med en äldre dator och Cakewalk Live. Det är ett Dos baserat program och går ej att få tag i längre "tror jag". MVH Stiffe
MusicGene Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 vilken sequencer som helst, t.ex Cubase eller Cakewalk Sonar
Guest Stiffe Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 (edited) Går det på ett enkelt sätt i de programmen att få upp hela låtlistan i nummerordning som i Cakewalk live? Allt måste gå snabbt live. Edited August 19, 2004 by Stiffe
Krokodilen Posted August 19, 2004 Posted August 19, 2004 Dessvärre har jag inte provat Live 4a men om den nya mididelen är lika bra som den redan etablerade audiodelen så kanske detta kan tilltala herrn?
Guest Stiffe Posted August 19, 2004 Posted August 19, 2004 (edited) Det jag behöver är bara ett uppspelningsprogram för midi filer utan editeringsmöjligheter, det ska gå snabbt mellan låtarna. Dvs, jag väljer i en numrerad lista. Edited August 19, 2004 by Stiffe
Recommended Posts