Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

Square/pulse-vågform (leta fram rätt karaktär genom att ändra på pulsvidden) och rätt inställningar på lågpassfiltret (styrd av en envelope - filtret öppnas mer efter anslaget) borde kunna fixa till det där hyfsat enkelt...

Har ingen koll på softsynthar, men de flesta borde kunna låta ungefär sådär.

Edited by android
Posted
Square/pulse-vågform (leta fram rätt karaktär genom att ändra på pulsvidden) och rätt inställningar på lågpassfiltret (styrd av en envelope - filtret öppnas mer efter anslaget) borde kunna fixa till det där hyfsat enkelt...

Förstår inte heelt vad du säger ? Någon annan som kan förklara liite enklare , kanske ge exempel på en synth som har ett väldigt likt ljud eller hur man gör ljudet i någon kännd synth? Jag har z3ta+ , v-station och reFX Vanugard.

p.s.

Android ta det med en nypa salt! att jag är för korkad att förstå vad du säger har ingenting med dej att göra, tack för ditt svar!

d.s.

Posted

Förstår inte heelt vad du säger ? Någon annan som kan förklara liite enklare , kanske ge exempel på en synth som har ett väldigt likt ljud eller hur man gör ljudet i någon kännd synth? Jag har z3ta+ , v-station och reFX Vanugard.

p.s.

Android ta det med en nypa salt! att jag är för korkad att förstå vad du säger har ingenting med dej att göra, tack för ditt svar!

d.s.

Vad han beskriver i sitt inlägg är hur du rattar fram det ljudet i en vst synth.

Alltså att du skall rattafram det själv.

Det han beskrev var vilka rattar du skall vrida och vilken emvlope du skall automatisera för att fixa ljudet.

sen spelar det inte större roll vilken synth det är, principen är den samma!

Posted

Tjena, laddade ner en prov version av z3ta+ men får det ej att fungera. Måste jag flytta filerna och lägga dom i någon speciell map?

Haré fint!