Jump to content
Annons

Skulle behöva lite hjälp


Timberman

Recommended Posts

Tjena!

Jag tänkte bara fråga om nån FL veteran med lite extra tid och lust hade kunnat hjälpa mig att färdigställa en låt jag är rätt nöjd med. Det är nämligen så att jag suttit i DAGAR och försökt fiffla med kompressor och bassboost och vocoder etc för att få röst och baskagge etc att låta bra men kommer ingenstans :/. Jag förstår mig inte på kompressorn och låten distar som ett as vid 30% gain...

Så om någon hade velat hjälpa till om jag skickar filer eller genom support över msn eller nåt hade jag varit grymt tacksam!

Som sagt har jag gjort alla ljud och det jag egentligen behöver är hjälp med är att EQa och fixa med kompressor o fiffla med kicken så den får ett någorlunda bra tryck. (Lyckas alltid få fram ett asnice tryck i kicken i början av låten när bara kick + pad + melodi går men sen när mer grejjer kommer in hör man den knappt:D)

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägg till mig på msn, du blier en del i mängden 😉.

svenska_maffian[-att-]hotmail.com

[-att-] = @

Edit: Rekommenderar dig att kolla över vad mixng & mastering innebär &så...

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Waltzberger (oregistrerad)

Rätt underhållande att sitta och läsa dessa gamla inlägg nu i efterhand när man vet hur långt han kommit. Inspirerande! Oavsett vilken genre egentligen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...