Jump to content
Annons

Mer bitpop/blipblop från Rymdkraft


tobbe303

Recommended Posts

Förra året postade jag en del Rymdkraftlåtar som fick gott mottagande, så tänkte tipsa om att Rymdkraft.com nu bjuder på ett antal fler låtar för gratis nedladdning (Creative Commons-licens).

För de som inte hängde med förra gången så är det snabb och glad bitpop/blipblop med NES/C64/Atari-influenser i konstant dur.

Rymdkraft_-_Kantarelle.mp3

Rymdkraft_-_Smuggeldans_3000.mp3

Rymdkraft_-_Mustaschvapnet.mp3

Rymdkraft_-_Alfa_Beta_Gunnar.mp3

Så, halka in på http://www.rymdkraft.com/ och spana in resten om det ovan faller er i smaken.

Rock on

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här vara rena uppåttjacket! Gick ju rakt in i hjärnan! Blev tvungen att surfa in på din hemsida för mer mer mer mer..... 😉

Men allvarligt, jäkligt skön bitpop. Har kanske inte hört så enormt mycket, men detta var bland det bättre...

5 tummar upp av 2 möjliga! 😉

Undrar om jag missade låtarna du postade förra året...hmm....minns inte....

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här vara rena uppåttjacket! Gick ju rakt in i hjärnan! Blev tvungen att surfa in på din hemsida för mer mer mer mer.....  😕

Men allvarligt, jäkligt skön bitpop. Har kanske inte hört så enormt mycket, men detta var bland det bättre...

5 tummar upp av 2 möjliga!  🙂

Undrar om jag missade låtarna du postade förra året...hmm....minns inte....

//Micke....

Grymt kul att höra! Postar en ny låt idag dessutom (och ev. en ny sajt, Rymdkraft.com börjar kännas lite gammal) så ta en titt senare idag.

Tack! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar den här tråden lite! Mycket trevlig musik det här!

Hade inte hört Alfa, Beta, Gunnar, men övriga låtar hade jag hört 😉..

Skrev ett par rader med dig på Myspace för ett tag sen (myspace.com/froggmusic) ..

Keep up the good work! 😉

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Lyssnar medans jag skriver. Härliga låtar, stör mig dock på att det itne är chiptrummor :rolleyes: Iofs, får man sjunga i chiplåtar (hörde en sån låt häromdan) så skall väl samplingar också vara ok.

Bra gjort. Snabba, virrigt härliga slingor!!

Mycket trevligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Lyssnar medans jag skriver. Härliga låtar, stör mig dock på att det itne är chiptrummor 🙂 Iofs, får man sjunga i chiplåtar (hörde en sån låt häromdan) så skall väl samplingar också vara ok.

Bra gjort. Snabba, virrigt härliga slingor!!

Mycket trevligt

Känns som om det kvittar vad man får och inte får göra 🥰 Kul är det i alla fall. Får väl bli en egen genre kanske. 😲

Kom på nå´t kul namn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Lyssnar medans jag skriver. Härliga låtar, stör mig dock på att det itne är chiptrummor 🙂 Iofs, får man sjunga i chiplåtar (hörde en sån låt häromdan) så skall väl samplingar också vara ok.

Bra gjort. Snabba, virrigt härliga slingor!!

Mycket trevligt

Känns som om det kvittar vad man får och inte får göra 🥰 Kul är det i alla fall. Får väl bli en egen genre kanske. 😲

Kom på nå´t kul namn

sampledbeat-blopp? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, det värmer enormt att läsa ovanstående inlägg - verkligen!

Jag var mer klassisk chiptuneskapare förr i tiden men efter att ha hört band som Slagsmålsklubben och Gäddan & Braxen insåg jag att det fanns en hel del kul terräng att börja valsa omkring i om man tog med sig chip-arvet och blandade in synthar och annat, istället för att vara ortodox så att säga.

Hur kul som helst att ni gillar det!!

Jag släppte förresten en sprojlans låt häromdagen, Ultramumie:

rymdkraft_-_ultramumie.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Förfestmusik - Grymt bra! 😏

Men, hmmm.. chip-ljuden låter för rena för att vara samplingar. Är allting mjukvarusyntar eller bara delar av det? Och då följer ju förståss frågan vilket program du jobbar med. Nåja, riktigt bra hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förfestmusik - Grymt bra! 🙂

Men, hmmm.. chip-ljuden låter för rena för att vara samplingar. Är allting mjukvarusyntar eller bara delar av det? Och då följer ju förståss frågan vilket program du jobbar med. Nåja, riktigt bra hur som helst.

Tackar 😆 Jo, chipljuden är till 75% mjukvarusynthar förutom vissa trummor, arpeggios och leads där jag får betydligt bättre kontroll om jag gör det på klassiskt trackermanér.

Jag arbetar i Renoise med ett enkelt Evolutionkeyboard, men en kul detalj är att jag upptäckte att jag även efter många års frånvaro från trackervärlden fortfarande kan lira leads och ackord på ett vanligt datortangentbord 🙂. Qwerty-rock så att säga.

Redigerat av tobbe303
Link to comment
Dela på andra sajter

Wah! Party!

Haha, orkade inte mer än två låtar, men det var gött!

Gör du inga långsammare låtar? Kommer håg några riktigt schyssta från Super Mario 2 till gameboy... Ojojoj.

Jag har bara släppt hurtiga och fartglada låtar än så länge men det är lite långsammare material på gång (blir för jobbigt att lyssna på i längden, måste byta av lite ibland 😄 )

Men snabb musik är så sjukt kul att göra, kul att du gillar det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...