Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Fick ett bra erbjudande med ett mycket bra pris på ett begangnat Hammerfalkort.

Har hört att dom ska vara bra men det verkar som om många vill bli av med dom just nu.

Har kanske inte tänkt byta ut mitt kort just nu men eftersom det var så billigt borde jag nog slå till vad tycker ni?

Edited by DivineCo
Annons
Posted
Fick ett bra erbjudande med ett mycket bra pris på ett begangnat Hammerfalkort.

Har hört att dom ska vara bra men det verkar som om många vill bli av med dom just nu.

Har kanske inte tänkt byta ut mitt kort just nu men eftersom det var så billigt borde jag nog slå till vad tycker ni?

Det beror på vad du väntar dig. Vad man kan se som en nackdel, är att med Direct Monitoring, så kan man inte routa lyssningen hur som helst, utan det som kommer in på ADAT1, kanal4, kommer enbart ut på ADAT1, kanal 4-utgången. Om man vill kunna styra vart monitorlyssningen ska gåm så måste man alltså köra utan Direct Monitoring och alltså leva med den latency det ger.

I övrigt är det ett kanonbra kort med stabila drivrutiner. 😄

Jag bytte själv ut mitt Hammerfall9652 för något halvår sedan, för att få routing- och mixermöjligheterna som finns i den nyare versionen, som heter HDSP9652. Tack vare det bytet, kunde jag göra mig av med en platskrävande mixer. :rolleyes: