Jump to content
Annons

Gospel


Shredder

Recommended Posts

Annons

Bra sång. Bra trumspel (du?). Bra gitarrspel. Jag är inget större fan av gospel och borde egentligen inte tycka nåt om låten, men formmässigt känns det lite spretigt. Man saknar riktning här och delarna leder inte riktigt naturligt till varandra.

Pianot känns lite yxigt, mycket beror nog på pianoljudet som kanske inte är det roligaste i världshistorien, men det spelas lite stressat och inte så laidback som man kanske vill att det ska vara i denna sortens sväng. Basen funkar, men känns lite oinspirerad. Tror det är längden på tonerna jag stör mig på, och sånt påverkar svänget minst lika mycket som timingen...

Svårt att avgöra hur mixen är med så låg bitrate på mp3an, men den är lite tjock i basregistret som den låter nu.

Men för att vara ihopsmällt av en 17-åring så kan jag bara lyfta på hatten! Grymt bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacum!

Tack för svaret!

Jo, jag är trummis så det är det jag kan egentligen. hehe, pianot och basen bara försöker jag, skulle vilja använda riktiga musiker till låtarna men bor i en liten stad men få som spelar, svårt att få till om man inte är erkänd på nåt sätt, då får man spela allt själv, men jag lyckades få tag i en gitarrist! Ska försöka få tag i en basist och pianist tills nästa inspelning.

Delarna, just det ja, har jag inget svar på, oerfarenhet kanske, värt att tänka på också tills nästa gång, hur vet man hur bra det passar ihop, jag försöker få mycket kontraster men det kanske bara blir konstigt?

Än en gång, tack för svar

//Jonas

PS. Med tanke på direktlänk så vet jag inte hur det fungerar, trycker jag på hyperlänk kommer ett felmeddelande upp..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Att ge sig på en sån här musikstil är ju inte helt lätt... Men du möter upp det mycket bra.

Tycker att det är skitbra rent ut sagt musikaliskt. Och ur vilken guldgruva har du grävt upp en sån bra sångare ur? De växer inte på träd!

När det kommer till låten tycker jag den är välskriven. Men tycker inte att hooken är sådär jättestark. Eventuellt kan den förstärkas om du drog upp sången lite i mixen.

Annars super jobbat!

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade gärna lyssnat men ... "Ytterligare insticksmoduler krävs för denna sida: Apple Quicktime". Jag är inte alltför pigg på att installera något som inte ligger långt från ett virus i mina ögon. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Yeah man, hallelujah!

Vilken feeling du har då...grymmt!!!

Härligt lir som känns soft medryckande. En gnutta tajtare mix på detta och du är i hamn. Lyfta fram rytmerna mer för mer "punch". Känns som vissa frekvenser krockar också, speciellt piano, bas och kick. Rensa lite där så tror jag det blir bättre.

Men jösses...talang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker detta är mycket bra. Svänger! Mycket bra gospelkänsla tycker jag. Sången är super... Men som en av forumets Pastorer är det väl inte så konstigt att jag ger det positiva omdömen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
dew (oregistrerad)

Det var bra gospel, fast utan Gud skulle jag vilja kalla det för soul.

Det finns en uppsjö av liknande i USA, ofta byter de tex bara ut Gud mot Love.

Inte den stil av gospelmusik jag lyssnar på, men det är väldigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...