Jump to content
Annons

100% Homo vad tycks om skivan som helhet?


Denna skiva..  

55 röster

  1. 1. Denna skiva..

    • ..rockar!
      15
    • ..går väl lyssna på!
      2
    • ..lyssnar hellre på radio!
      6
    • ..är dålig!
      23


Recommended Posts

Annons
Detta är ett riktigt lågvattenmärke. Förstår inte heller att Studio kan tolerera sådant här.

Äsch då, här finns ju även medlemmar från Svea Pluton eller vad dom nu heter ("vikingarock" kallas det visst) som utan problem annonserar efter musiker till sina små skinnskalleorkestrar, så jag har svårt att se att kiss-, bajs- och böghumor skulle förbjudas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha så jävla skönt är det. Haha fan va jag vill träffa hjärnan bakom T&M!

Orka med prettokommenterar där man skryter om att man är mogen och att musiken _bara_ är barnslig och låg. Fjantigaste jag sett.

Vem här har skrytit om sin mogenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha så jävla skönt är det. Haha fan va jag vill träffa hjärnan bakom T&M!

Orka med prettokommenterar där man skryter om att man är mogen och att musiken _bara_ är barnslig och låg. Fjantigaste jag sett.

Jag läste en ganska bra kommentar en gång;

"den som påstår att man kan skämta om allt har ingen humor".

Link to comment
Dela på andra sajter

Från forumreglerna:

På forumet råder religionsfrihet och åsiktsfrihet inom lagens ramar, men fokus ska alltid vara musik och det är kring detta vi diskuterar. Ett ogillande av någons inlägg/åsikt/ideologi bemöts med konstruktiv kritik, inte med angrepp.

Naturligtvis är musik som innehåller sex och religion tillåtna, så länge det inte går över gränsen för vad lagen tillåter.

Läggs låttexter eller musik upp på forumet med direkta personangrepp eller som på något sätt bryter mot svensk lag så kommer inlägget att redigeras och användaren att bli varnad.

Men denna tråd har hittills fått noll anmälningar från forumets användare. Att man inte gillar det en artist gör eller inte förstår tanken bakom det innebär inte att det automatiskt diskvalificerar artisten från forumet.

- - - -

Tycker ni att det är dålig musik? Ignorera tråden så faller den snabbt i glömska.

Tycker ni att musiken är stötande? Skriv en anmälan och peka på specifika textrader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, det här är ju jättedåligt och smaklöst men det är väl meningen!?

Nja är varken meningen att vara dåligt eller smaklöst gör låtar för att jag tycker det är kul och ifall det råkar bli hits så är det bara bra. Sen så är jag väl fortfarande i kiss o bajs åldern, fyller 30 snart 😲

beklagar att du stannat i utvecklingen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha så jävla skönt är det. Haha fan va jag vill träffa hjärnan bakom T&M!

Orka med prettokommenterar där man skryter om att man är mogen och att musiken _bara_ är barnslig och låg. Fjantigaste jag sett.

Jag läste en ganska bra kommentar en gång;

"den som påstår att man kan skämta om allt har ingen humor".

(Orka med prettosignaturer om experimentell ambient...)

Håller med dig där D-vibe...

Själv tycker jag att man kan skämta om det mesta, särskilt när det handlar om att sparka uppåt och att vara sarkastisk mot överhet och grupper som redan har makt etc. som ett sätt att utveckla samhället.

Men när det handlar om att sparka på redan utsatta grupper i samhället och som här blanda samman bajs och homosexualitet så förstår man nog inte riktigt vad det man sysslar med kan få för konsekvenser...

Nä fy fan... 😲

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Läggs låttexter eller musik upp på forumet med direkta personangrepp eller som på något sätt bryter mot svensk lag så kommer inlägget att redigeras och användaren att bli varnad.

Men denna tråd har hittills fått noll anmälningar från forumets användare. Att man inte gillar det en artist gör eller inte förstår tanken bakom det innebär inte att det automatiskt diskvalificerar artisten från forumet.

Jag har själv jobbat politiskt med hbt-frågor och tycker ofta att det är lite väl ömma tår från det hållet, även om jag vet osakerna till det. Man behöver inte gå tillbaks till historien för att hitta dem - böghatet finns bland oss än idag och är en del av vår vardag. Min vardag.

Redaktionen är skyldiga att se till att lagen följs här på forumet. Inget val där.

Däremot kan redaktionen välja var de vill lägga ribban när det gäller klimatet i övrigt. Jag kan mycket väl sympatisera med "flashback-attityden" och säga att allt är tillåtet så länge det är lagligt. Men i så fall hoppas jag att redaktionen följer den linjen hela vägen ut och inte agerar annorlunda om det även börjar läggas upp låtar med rasistiskt, invandrar- eller kvinnofientligt innehåll. Nåt annat vore inkonsekvent.

Det är ett val redaktionen gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redaktionen är skyldiga att se till att lagen följs här på forumet. Inget val där.

Däremot kan redaktionen välja var de vill lägga ribban när det gäller klimatet i övrigt. Jag kan mycket väl sympatisera med "flashback-attityden" och säga att allt är tillåtet så länge det är lagligt. Men i så fall hoppas jag att redaktionen följer den linjen hela vägen ut och inte agerar annorlunda om det även börjar läggas upp låtar med rasistiskt, invandrar- eller kvinnofientligt innehåll. Nåt annat vore inkonsekvent.

Det är ett val redaktionen gör.

"Rasistiskt, invandrar- eller kvinnofientligt innehåll" - just detta är olagligt om något, så det tillåter vi naturligtvis inte.

Den som är rasist är välkommen till forumet så länge denne inte uttrycker några rasistiska åsikter. På samma sätt är böghatare välkomna så länge de inte går till angrepp - och det är knappast fallet här.

Och återigen, upptäcks något som går emot gällande lagstiftning eller forumreglerna, använd knappen Anmäl.

Ämnet i tråden engegerar, här är verkligen svart eller vitt i åsikterna! Majken uttryckte det bra ovan. Den som inte uppskattar ämnet, gå vidare till en annan tråd 😄 För vi plockar ju inte bor något lagligt material bara för att några forummedlemmar har svårt att förhålla sig till ämnet/humorn. I så fall skulle vi kanske ha omröstningar (i demokratisk anda) vad som ska få vara kvar på forumet och inte? Farligt nära mobbing. Vi släpper den tanken, va?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Rasistiskt, invandrar- eller kvinnofientligt innehåll" - just detta är olagligt om något, så det tillåter vi naturligtvis inte.

"Vit makt-musik" eller grovt sexistiska texter är väl knappast olagligt ...?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå. Jag tycker inte att den här tråden är olämplig.. Däremot tycker jag "humorn" är smaklös...

Håller med.

Det viktiga tycker jag är att man klargör var gränsen för det accepterade går och att man tillämpar det generellt, så att inte olika moraliska regler gäller utifrån godtycke.

Är det okej med skit så ska det inte spela nån roll vilken typ av skit det är, så länge det är lagligt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Det är ju helt klart den skivan med bäst ljudkvalitet som du gjort iaf.

Röv Rövarna är också jävligt bra men ljudet är lite för högt på vissa låtar, vilket bara är skönt iofs.:rolleyes:

Beror kanske på högtalarna jag hade då. Att ljudet är stenkross högt alltså,

Hashbilen på nya skivan är lite skum mastring på den med. Dubbelt så hög volym som det borde eller nåt 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...