Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har upptäckt att min gura har börjat glappa, och det beror på att volymkontrollen sitter löst, och det blir glapp när man vickar på den och kommer åt den.

Går det att dra av höljet runt om och skruva åt, eller bör man göra på något annat sätt?

Man tackar för svar!!

Annons
Posted

Jag hade problem med min Teles input. Den satt löst och det glappa när telekabeln vickade på sig. Jag skruvade, den blev hel och sluta glappa.

Testa

Posted

kolla så att inte jorden gar lossnat från telejacket.. öppna upp med skruvmejsel.. två skruvar och kolla ifall jacket är slitet och behöver skruvas åt me..

om jorden lossnat, löder du fast den igen!!

om de e din volym pot. kan du ta av hela plektrumskyddet och kolla, annars om du inte vill det, kan du ta av plastknappen för pot:en och se ifall den behöver dras åt..M6 om jag inte minns fel.. 😄

Posted

Jag vet dock inte om själva volymkontrollen gå att ta av, eftersom den verkar limmad. Rätt svårt att komma åt annars.

P.S Hade samma problem me inputen innan också. De fungerade för mej me'

Posted
Jag vet dock inte om själva volymkontrollen gå att ta av, eftersom den verkar limmad. Rätt svårt att komma åt annars.

P.S Hade samma problem me inputen innan också. De fungerade för mej me'

Högst sannolikt olimmad. De e bar å dra....

Posted

som wernborg skriver..högst osannolikt.. det är gängat som en stjärna.. hmm svårt o beskriva. i värsta fall kan du ta ngn gummibeklädd metallbit o försöka vicka loss den.. är den limmad så har du en skum gitarr.. 😄

Posted

Om man är rädd om plastknapparna på stratan och inte har ett lämpligt verktyg till hands så funkar det utmärkt att ta lite kraftig tråd eller liknande.

För tråden under knappen och ta tag i båda ändarna och dra uppåt så lossnar knappen. 😆