Jump to content
Annons

Världens fulaste instrument


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Har aldrig hört nån spela VACKERT på dragspel 😮 visst kan det låta fint och skapa bra stämning på ett torg eller i en hamn eller nåt men vackra toner har jag aldrig hört komma från det (oberoende av hur skicklig spelaren är..)

Då har du aldrig hört någon spela accordeon (dragspel med melodibas) spelandes något klassiskt stycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig hört nån spela VACKERT på dragspel 😆 visst kan det låta fint och skapa bra stämning på ett torg eller i en hamn eller nåt men vackra toner har jag aldrig hört komma från det (oberoende av hur skicklig spelaren är..)

Framlidne Astor Piazzolla spelade fan så vackert på sitt bandneon, dragspel för den som inte vet.

För övrigt tycker jag den här tråden kan sälla sig övriga trams/idiottrådar eftersom det är helt upp till den som trakterar instrumentet.

Bredda ert lyssnande så ska ni upptäcka att det finns musik där tom en säckpipa kan låta vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)

digeridoo , valthorn och säckpipa e nog de fulaste instrumenten.

kan inte förstå varför du tyck att soloviolin är fult. så otroligt vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket anticlimax! Här trodde man på klassisk tipsextratid att man skulle få se de mest anskrämliga och groteska anomalier till musikinstrument och även bilder på dessa "fula" instrument men ack vad jag bedrog mig. Får tydligen nöja mig med engelska fotbollsspelare och min egen pung! Har för övrigt aldrig lyssnat till ett fult instrument. Det är väl allmän begreppsförvirring i sann generationsanda. Man kan tycka att ett instrument låter illa på grund av otränat öra,andra musikaliska referenser/trångsynthet eller för att det är ostämt, trakteras av en usling eller att kontexten är felaktig! 1x2

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Vilket anticlimax! Här trodde man på klassisk tipsextratid att man skulle få se de mest anskrämliga och groteska anomalier till musikinstrument och även bilder på dessa "fula" instrument men ack vad jag bedrog mig. Får tydligen nöja mig med engelska fotbollsspelare och min egen pung! Har för övrigt aldrig lyssnat till ett fult instrument. Det är väl allmän begreppsförvirring i sann generationsanda. Man kan tycka att ett instrument låter illa på grund av otränat öra,andra musikaliska referenser/trångsynthet eller för att det är ostämt, trakteras av en usling eller att kontexten är felaktig! 1x2

... eller för att det är fult. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli! Har dock lite svårt för Talibansanktionerade droger!

Ja jag också, gillar inte alla hippies som säger att man inte sponsrar någon dålig verksamhet när man köper cannabis och jämför det med statens alkoholmonopol. Meeeen det är lite offtopic kanske. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Rhodes är ett av mina favvo-ljud. Sådeså!

Sen måste jag hålla med om att man egentligen inte kan säga att ett visst instrument låter fult. Ungefär som att fråga en snickare vilket verktyg som är sämst.

Visst, det blir fel om du försöker slå i spik med skruvmaskinen (motsvarigheten till att spela titanic-temat på panflöjt), men då kanske det är bättre att byta bransch än att klaga på skruvmaskinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Stampa-takten-i-golvet-fiol är förskräckligt

[...]

Du har bara inte upptäckt hur grymt rock 'n' roll det är än!!! 😛

Kolla här bara:

http://www.tvfolk.net/video_ref/tron2_MSTRH.mov

Ojojoj! Hans minspel får mej att inse att folkmusik handlar minst lika mycket om knulla som rock'n'roll... kanske mer. 😎

Ove Centli: Macar startar fortfarande med samma skönt cheesy synthackord som dom har gjort sen början av nittiotalet... det finns en tillflyktsort m a o. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...