Hasselkungen Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Tjena. Jag har problem med att få en midifil uppspelad i min korg triton. När jag spelar upp midifilen i reason vill jag att den ska skickas till synthen och sedan spelas upp som i en ljudmodul, dels att jag vill ha ljuden från triton. Hur ska jag göra för att få det att funka mellan datorn och synthen??? / Robin
Assar Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Det finns inget midi-ut från Reason. Tyvärr. Det du kan göra är att köra ReWire med t ex Cubase och styra synten därifrån.
Hasselkungen Postat 5 januari 2007 Trådstartare Postat 5 januari 2007 Okej, dt var ju synd. Men går det att göra samma sak med logic, spela upp midifilen i programmet och sedan ut till syntehn?
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Okej, dt var ju synd. Men går det att göra samma sak med logic, spela upp midifilen i programmet och sedan ut till syntehn? Ja
Hasselkungen Postat 6 januari 2007 Trådstartare Postat 6 januari 2007 Okej. Men jag får ingen midikontakt mellan synthen och logic? Vart ställer man in det ?
Linus Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 ...och så blev tråden snarare en Logic-fråga. Vilken version av Logic? Kör du Mac?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.